Almen psykologi (Dynamisk Systemteori, Kulturhistorisk psykologi, Pragmatisme, Synergetik, Virksomhedsteori, Yoga, Buddhisme, Alkymi, Økologisk Psykologi), Andre dyre- og menneskearters liv før og nu (Kulturhistorisk udvikling af psyken, Psykens evolution), Biologisk psykologi (Biologisk basis for psykiske fænomener, Evolutionær psykologi), Følelseslivets psykologi (Følelser og emotioner som kognitive funktion, Følelser og emotioners handlingsledende funktion), Kognitionspsykologi (Bevidsthed og ubevidste psykiske funktioner, Kognitionens basis i livsvirksomheden, Kognitive processers funktion i virksomheden, Meditation), Menneske og teknologi (Genstanddsmæssiggørelse af psykiske funktioner, Interiorisering af psykiske funktioner, Intuitive brugergrænseflader, Tjenligheder og menneskelig praksis), Neuropsykologi (Dynamisk selvorganisering i neurale processer, funktionel Magnetisk Resonans Skanning, Funktionelle hjernesystemer, Hjerneprocesser under meditation), Psykologihistorie (Kulturhistorisk psykologi, Virksomhedsteori, Yoga, Buddhisme, Alkymi), Tænknings- og problemløsningspsykologi (Tænkning som interioriseret handling)
Almen psykologi (aktør, fri vilje, tilværelseskompetencer, tilværelsespsykologi), Antropologisk psykologi (det særligt menneskelige), Demokratibegrebet (demokratiseringsprocesser), Demokratiets psykologi, Etik og moralfilosofi, Psykologiens filosofi, Socialpsykologi (fundamentalisme, radikaliseringsprocesser, terrorisme)
Almen psykologi (Social funktion), Klinisk psykologi - voksne (Personlighedsforstyrrelser), Personlighedspsykologi (Personlighedstræk, Selv- og anden forståelse)
Almen psykologi, Kognitionspsykologi (Children's Event Segmentation, Embodiment, emotion awareness, Hukommelse hos spædbørn og småbørn), Sprogpsykologi (Tidlig begrebsdannelse), Udviklingspsykologi (Kognitiv udvikling, Objektindividuation, Spædbarnsforskning)
Almen psykologi, Kognitionspsykologi, Menneske og teknologi, Udviklingspsykologi (Kognitiv udvikling, Objektindividuation, Social kognition, Spædbarnsforskning, Spædbørns omverdensforståelse, Udvikling af episodisk hukommelse)
Almen psykologi (eksistens og psykologi), Indlæringspsykologi (Krop og læring), Kvalitativ og kvantitativ metodeudvikling (Interviewmetode og diskursanalyse), Pædagogisk psykologi (Læring i praksis og mesterlære)
Almen psykologi, Hukommelsens psykologi (Autobiografisk hukommelse, Episodisk hukommelse, Selvbiografisk hukommelse, semantisk hukommelse), Kognitionspsykologi (Hukommelse, Hukommelse hos spædbørn og småbørn), Krise- og traumepsykologi (Vidnepsykologi), Udviklingspsykologi (Børns perspektiver og børneperspektiver, Spæd- og småbørnsforskning)
Almen psykologi (Anvendt almenpsykologi, Grundlagsproblemer i psykologien, Integrativ psykologi, Teoreibaseret praksisudvikling), Antropologisk psykologi (det særligt menneskelige) (Motivation og Internaliseret selvregulering, Psykologisk ilt, Selv, Identitet, Livsstræben, Tilværelseskompetence, Vitaliseringspsykologi), Personlighedspsykologi (Ledelse og organisation, Personlighedens niveauer, Religiøsitetens psykologi), Pædagogisk psykologi (Dannelsespsykologi, Integration, Vitaliseringsmiljøer for læring og udvikling, Vitaliseringspædagogik)