Institut for Virksomhedsledelse

Erhverv og økonomi

Tilbage til søgning

1 - 67 ud af 67Pr. side: 100
  1. Andersen, Sophie Esmann

    Bæredygtighed (Socialt ansvarlige forbrugere), Børn og unge (Ungdomskultur, Ungdomskultur og forbrug), Forbrugeradfærd (CSR og forbrugeradfærd, Forbrug, Forbrugeradfærd, forbrugeridentiteter og forbrugsfællesskaber, Forbrugskultur, Kreative, kvalitative metoder), Human Resource Management (Employer branding), Markedsføring og strategi i øvrigt (Brands og branding), Markedskommunikation (Markedskommunikation), Oplevelsesøkonomi (Branding og brand management, CSR og brand management, Kreative, kvalitative metoder, Markedskommunikation, Socialt ansvarlige forbrugere, Ungdomskultur og forbrug), Virksomhedens sociale ansvar (CSR og brand management)

    • Arnoldi, Jakob

      Erhvervslivets forskning og innovation (Financial innovation and market organisation), Kina (Chinese markets and economic institutions), Kommunikationsteori (Mass media and communication), Risikovillig kapital (Risk and uncertainty)

      • Asmuß, Birte

        Human Resource Management (Medarbejdere, Medarbejderudviklingssamtaler, Medarbejderudviklingssamtaler og møder), Intern og ekstern kommunikation (Interpersonel kommunikation, Interpersonel kommunikation på arbejdspladsen), Kommunikation i organisationer, Ledelseskommunikation, Strategisk kommunikation (Strategy-as-Practice), Virksomhedskommunikation (Workplace Interaction)

        • Burcharth, Ana

          Entrepreneurship, Innovation, Strategi (Teknologistrategi), Teknologiledelse (Samspil mellem teknologi og organisationer)

          • Esbjerg, Lars

            Detailhandel (Detailhandlens egne mærker, Fødevaredetailhandel, Samarbejde mellem detailkæder og leverandører), Globalisering (Globalisering og medarbejderindflydelse i fødevareindustrien)

            • Eskildsen, Jacob Kjær

              Forbrugeradfærd (Kundetilfredshed), Forvaltning og bureaukrati (Integreret rapportering, Performance management, Værdiansættelse af immaterielle aktiver), Human Resource Management (Medarbejdertilfredshed), Performance (Integreret rapportering, Performance management, Værdiansættelse af immaterielle aktiver)

              • Frandsen, Finn

                Krisekommunikation (Kriseledelse, Risikokommunikation, Risikoledelse), Ledelsesteori (Inter-organisatoriske relationer, Intermediaries, Stakeholder Management), Organisationsteori (Ekstra kommunikation, Meta-organisationer), Organisationsudvikling (Institutionalisering af strategisk kommunikation i private og offentlige organisationer), Virksomhedskommunikation (Corporate communication, Organizational communication, Public relations, Strategisk kommunikation)

                • Grunert, Klaus G

                  Forbrugeradfærd (Forbrugeraccept af nye fødevarer, Forbrugeradfærd og fødevarer, Forbrugerholdninger, Forbrugernes beslutningstagning, Livsstil og segmentering), Innovation (Brugerdreven innovation, Innovation, Markedsorienteret produktudvikling), Markedsføring og strategi i øvrigt, Sundhed (Fødevarer og sundhed)

                  • Holm, Anna B.

                    Arbejde og arbejdspladser (e-Selection, Employer branding, Fastholdelse, Rekruttering, Talent acquisition, Udvælgelse, Webbaseret rekruttering), Medieindustri (Dagblader, Medievirksomheder), Strategi (Forretningsmodeller , Forretningsstrategi, Konkurencedygtige strategier)

                    • Howells, John

                      Innovation, Iværksætteri (Patenter, Udvikling af produkter), Patentret (Patenter)

                      • Jakobsen, Morten

                        Forvaltning og bureaukrati (Brug af præstationsmålinger, Ikke-intenderede adfærdsmæssige aspekter ved brug af præstationsmålinger, Præstationsmålinger generelt, både finansielle og ikke-finansielle præstationsmål, Specifikke præstationsmålingsteknologier, f.eks. balanced scorecard, videnregnskaber, budgetter, activity based costing), Human Resource Management (Brug af præstationsmålinger, Ikke-intenderede adfærdsmæssige aspekter ved brug af præstationsmålinger), International ledelse (Ledelse af samarbejdsrelationer mellem virksomheder), Performance (Brug af præstationsmålinger, Ikke-intenderede adfærdsmæssige aspekter ved brug af præstationsmålinger, Interne afregningspriser, Præstationsmålinger generelt, både finansielle og ikke-finansielle præstationsmål, Specifikke præstationsmålingsteknologier, f.eks. balanced scorecard, videnregnskaber, budgetter, activity based costing, Økonomistyring), Supply chain management (Ledelse af samarbejdsrelationer mellem virksomheder, Økonomistyring i samarbejdsrelationer mellem virksomheder), Økonomistyring (Interne afregningspriser, Økonomistyring, Økonomistyring i samarbejdsrelationer mellem virksomheder)

                        • Jensen, Birger Boutrup

                          Forbrugeradfærd, Markedsføring og strategi i øvrigt (Forbrugeres prisviden før, under og efter køb af dagligvarer, Forbrugerforskning)

                          • Jeppesen, Frederik

                            Teknologiledelse (Digital Transformation)

                            • Johansen, Winni

                              Forandringskommunikation (Forandringskommunikation, Forandringsledelse og forandringskommunikation, Rekrutteringskommunikation), Krisekommunikation (Krisekommunikation og kriseledelse), Kultur og organisation (Organisationskultur og intern kommunikation), Ledelseskommunikation (Corporate Communication, Kommunikationsledelse og intern kommunikation), Markedsføring og strategi i øvrigt ( branding, Oplevelser som forretningsstrategi), Markedskommunikation (Corporate branding og omdømmeledelse, Markedskommunikation, Neo marketing, Oplevelseskommunikation)

                              • Kampf, Constance Elizabeth

                                Arbejdspraksis og anvendelse af it (Corporate Social Responsibility og internettet, Internetstudier, Knowledge management), Erhvervsregulering, Intern og ekstern kommunikation (Krydsfeltet mellem retorik og lingvistik), Projektledelse (Projektledelse), Videnkommunikation (Kultur og videnskommunikation), Virksomhedens sociale ansvar (Corporate Social Responsibility og internettet)

                                • Kesting, Peter

                                  Human Resource Management (Effekterne af rutinisering af forskellige processer, Hvad er rutiner?, Hvorfor har vi brug for rutiner?, Hvorfor vi risikerer at blive fastlåst i vore rutiner (ubeslutsomhed, passivitet, modvilje over for ændringer)), Innovation, Iværksætteri (Hvordan finansierer man "New Venture", Hvordan udarbejdes en virksomhedsplan, Hvordan vurderes nye muligheder), Organisationsteori

                                  • Kjeldsen, John Ibsen

                                    Corporate Governance (Virksomhedsudvikling), Entrepreneurship (Entrepreneurshipuddannelse,, Virksomhedsudvikling, entrepreneurship og intrapreneurship), Industriel markedsføring (Industriel markedsføring og -indkøb), Intrapreneurship (Intrapreneurship,, Virksomhedsudvikling, entrepreneurship og intrapreneurship), Kvinder på arbejdsmarkedet (Kvindelige iværksættere), Undervisning (Entrepreneurshipuddannelse)

                                    • Kure, Nikolaj

                                      Forandringsprocesser (Udvikling af organisation som socialt felt), Human Resource Management (Det sociale mulighedsrum i organisationer), Innovation (Værktøjer til konflikthåndtering i organisationer), Krisekommunikation (Konflikthåndtering i organisationer), Organisationsudvikling (Organisationens interne diskurser, Udvikling af organisation som socialt og diskursivt felt)

                                      • Lauring, Jakob

                                        Virksomhedens sociale ansvar (Mangfoldighedsledelse som social ansvarlighed)

                                        • Madsen, Erik Kloppenborg

                                          Bæredygtighed (Marketing og bæredygtighed), Markedsføring og strategi i øvrigt (Adfærdsregulering, Forretningsetik, Marketing og bæredygtighed), Virksomhedens sociale ansvar (Forretningsetik, Virksomhedsetik og virksomheders samfundsansvar (CSR))

                                          • Madsen, Henning

                                            Ledelsesteori (Miljøledelse), Organisation i øvrigt (Miljøledelse)

                                            • Madsen, Henrik Sjøstedt

                                              Forbrugeradfærd (Forbrugeradfærd, forbrugeridentiteter og forbrugsfællesskaber, Forbrugerforskning, Forbrugerkultur), Kvalitative metoder (Diskursanalyse), Markedsføring og strategi i øvrigt (Branding og brand management), Markedskommunikation (Integreret markedskommunikation, Markedskommunikation), Reklame (Reklame)

                                              • Madsen, Mona T

                                                Ledelsesteori (International ledelse, Lederudvikling)

                                                • Malmmose, Margit

                                                  Forvaltning og bureaukrati (Kvalitet i det offentlige, Målstyring), Performance (Budgettering, Økonomistyring), Sundhedssystemer (Hospitaler, Sundhedssektoren, Økonomistyring)

                                                  • Neergaard, Helle

                                                    Corporate Governance (Vækst), Entrepreneurship (Netværk i forbindelse med entrepreneurship), Iværksætteri (Kvindelige iværksættere), Kvinder på arbejdsmarkedet (Kvindelige iværksættere, Netværk i forbindelse med entrepreneurship), Ledelseskommunikation (Ledelseskommunikation), Netværk (Netværk i forbindelse med entrepreneurship)

                                                    • Nielsen, Anne Ellerup

                                                      Intern og ekstern kommunikation (Corporate branding, Corporate communication, CSR and CSR communication, CSR and the consumers, Image and reputation management, Stakeholder interaction), Kommunikation i organisationer, Ledelseskommunikation, Markedsføring og strategi i øvrigt, Markedskommunikation, Oplevelsesøkonomi (Experience marketing and communication ), Virksomhedens sociale ansvar (Corporate volunteering, CSR in SMEs, CSR in the supply chain, Strategic Communinication planning, Sustainability and consumption)

                                                      • Nielsen, Jørn Flohr

                                                        Arbejde og arbejdspladser (Globalisering og medarbejderindflydelse), Forandringskommunikation (Organisationsaspekter ved service management, Organisationsændring og -udvikling, Organisationsændringsmodeller og -deltagelse, Strategi og organisationsændringer i offentlige organisationer - herunder det offentlige sundhedsvæsen), Forvaltning og bureaukrati (Organisationsaspekter ved service management, Strategi og organisationsændringer i offentlige organisationer - herunder det offentlige sundhedsvæsen), Globalisering (Globalisering og medarbejderindflydelse, Kontrol af udenlandske datterselskaber), Organisationsforandringer og it (Organisationsaspekter ved ny informationsteknologi), Organisationsudvikling (Globalisering og medarbejderindflydelse, Kontrol af udenlandske datterselskaber, Organisationsaspekter ved ny informationsteknologi, Organisationsaspekter ved service management, Organisationsændring og -udvikling, Organisationsændringsmodeller og -deltagelse, Strategi og organisationsændringer i offentlige organisationer - herunder det offentlige sundhedsvæsen)

                                                        • Obel, Børge

                                                          Ledelsesteori (Ledelse), Organisationsteori (Organisationsteori), Organisationsudvikling (Organisationsdesign), Strategi (Organisations arkitektur, Strategi), Universitetspædagogik (Universitetsforhold)

                                                          • Rittenhofer, Iris

                                                            Globalisering (Globalisering og cross-cultural management, Globalisering og markedskommunikation, Hvad er globalisering - og hvad er ikke), Interkulturel kommunikation (Interkulturel kommunikation, Kulturel intelligent kommunikation), Interview (globalization from within, Post-postmodernism, Poststrukturalisme), Kultur og organisation (identitet og business design, international comparison), Ledelsesteori (cross-cultural management, gender in management, Trust and credibility), Medieindustri, Økologi (international comparison, Labeling, Økologisk tilgang, Økologiske fødevarer, Økologiske virksomheder)

                                                            • Steensen, Elmer Fly

                                                              Performance (Strategiprocesser: Hvordan virksomheder udvikler og gennemfører effektive strategier)

                                                              • Søndergaard, Helle Alsted

                                                                Innovation (Brugerdrevet innovation, Idea management, Innovatoinsledelse, User innovation), Markedsføring og strategi i øvrigt (Markedsorienteret produktudvikling)

                                                                • Sørensen, Henrik B.

                                                                  Organisation i øvrigt (Deltagerobservationer, Disruption, Human Resource management, Interviewteknik, Kvalitative metoder, Ledelsesteori, Netværk, Organisations design, Organisationsforandringer, organisationsteori, strategi, strategiske alliancer, Virksomheders omgivelser, Virksomheders Omgivelser, Virksomheders struktur, Virksomheders teknologi, Virksomheders udviklingsforløb, Virksomhedskultur og værdigrundlag)

                                                                  • Thomsen, Christa

                                                                    Intern og ekstern kommunikation (Ledelseskommunikation, Strategisk kommunikation), Virksomhedens sociale ansvar (Corporate Social Responsibility branding, Strategisk Corporate Social Responsibility kommunikation, Strategisk kommunikation , Strategy-as-Practice)

                                                                    • Thrane, Claus

                                                                      Entrepreneurship (Entrepreneurship education, New venture creation, New Venture Financing, Startsups), Entrepreneurship, Innovation

                                                                      • Thøgersen, John

                                                                        Bæredygtighed (Energispareadfærd, Genanvendelse, Transportvalg), Forbrugeradfærd, Miljømærkning (Miljømærkning), Økologi (Økologiske fødevarer)

                                                                        • Ulhøi, John Parm

                                                                          Bæredygtighed, Organisationsteori (Business Models, entrepreneurship, Environmental Management & CSR, Organizational Digitalization, Strategy, Technology and Innovation Management), Strategi (Business Models, Erhvervslivets forskning og innovation, Human Resource Management, Innovation Strategy, Virksomhedens sociale ansvar)

                                                                          • Waldstrøm, Christian

                                                                            Innovation (Netværk og innovation, Netværksledelse som nøglen til videndeling og innovation), Netværk (Ledelse af netværk, Netværk og innovation, Netværk og videndeling, Netværksanalyse, Netværksorganisationer, Organisatorisk netværksanalyse, Social network analysis, Uformelle netværk), Organisationsudvikling (Netværksorganisationer)