Begræns yderligere ved at vælge et eller flere af følgende emneord...
Digital lyd og musik, Elektronica, Jazz (Free jazz, Fri improvisation, Jazz improvisation), Kommunikationsteori, Musikalsk analyse, Musikhistorie (Vestlig improviseret musik siden 1950), Musikkultur
Opera (Didaktik, Klassisk Sangpædagogik, Musikdramatik, Rytmisk Sangpædagogik, Stemmeteori)
Formlære (klassisk formlære), Kunstmusik (harmonisering, klassisk satsteknik), Musikalsk analyse (auditive og visuelle analysemetoder, komp-musik 17-19. årh, populærmusik), Populærmusik (auditiv analyse)
Aktør-netværks-teori (ANT) (ANT i relation til musiksociologiske og kulturanalyse), Kulturteori (Affekt, ANT, Assemblage, Praksisteori), Musikkultur (Genreteori, Lokalitet, globalisering- og lokaliseringprocesser (særligt hiphop), Mediering, materialitet, Musikalsk praksis/musik-som-praksis, Musiksociologi), Populærmusik (Musikindustri, Musikkritik, Pop, rock, hiphop og rapmusik, Radio, Streaming)
Kulturpolitik (evaluering, musikkultur og musikpolitik), Lydkultur (lydkulturer i medieoptik), Musikhistorie (Dansk sang og -kultur, populærmusik i Danmark i 1900-tallet), Musikkultur (hverdagsmusik, musik og identitet, kulturpolitik), Populærmusik (Musik og underholdning, musikradio og -medier, Musikere, musikerhistorie), Rock (Dansk rockmusik og -kultur 1950-80, rock og køn)
Film (Filmmusik), Filmhistorie (Filmmusik), Kunstmusik (Amerikansk og europæisk postminimalisme), Lydkultur (Fonografisk musik (genreformation performativitet)), Musikkultur
Formlære (Forhold ml. node og lyd, Metrik, Rytme), Litterære genrer (Pragmatisk genreteori), Liturgi (hymnologi), Lyrik, Musikalsk analyse, Musikhistorie (Grundtvigs salmer , kirkemusikhistorie, Thomas Laub), Musikkultur (Fællessang), Poetik, digtning og filosofi (Metrik, N.F.S. Grundtvig, rytme i musik, sprog og litteratur), Tværæstetik (Intermedialitet, multimodalitet, Udsigelsesteori)