Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Kunst, kultur og medier › Kulturteori og -analyse › Medieteori og -kritik

Tilbage til søgning

1 - 18 ud af 18Pr. side: 100
  1. Gammelby, Ane Kathrine Lolholm

Medieteori og -kritik, Borgerens engagement (demokratiseringsprocesser, Empowerment, Magt), Forbrug og livsstil (Digital kultur, Sundhedsadfærd, Troværdighed), Internet, Interpersonel kommunikation på internettet (Online communities, Social Media), Kvalitative metoder (Digital etik, Etnografi, Grounded theory, Privacy, STS Studies), Patient-behandler-forholdet (Patient empowerment, Patientinddragelse), Patientadfærd (Patient empowerment), Receptionsanalyse/modtagerforskning, Socialitet på internettet

• Kjeldgaard-Christiansen, Jens

Medieteori og -kritik (Biokulturalisme), Computerspil (Horror), Etiske og moralske begrundelsesformer, Kognitionspsykologi (Evolutionspsykologi, Moralpsykologi), Kulturel forandring (Kulturel evolution), Moderne æstetisk teori (Kognitiv medieteori), Populærkultur, Socialpsykologi (Moralens socialpsykologi)

• Reestorff, Camilla Møhring

Medieteori og -kritik (Affect, Affective methodologies, Affective politics), Borgerdeltagelse (Activism, aktivisme, Cultural participation, Deltagelseskultur, medborgerskab, protestsformer, social medier), Filmanalyse (sociale medier), Globalisering (Culture War, Kulturkamp), Kulturpolitik, Nationalisme (affekt, danskhed, frygt, identitet, nationalisme, Tepid nationalism), Samtidskunst (Artivism , Kunstaktivisme)

• Stage, Carsten

Medieteori og -kritik (Deltagelse, Kulturel deltagelse), Internet (Blogs, Sociale medier), Kulturelle udtryksformer (Affekt, Affekt og diskurs), Kvalitative metoder (Diskurs og identitet, Diskursanalyse, Metodeudvikling til affektstudier), Sygdomsnarrativer (Digitale kræftfortællinger, Sygdom og fortælling, Sygdomsfortællinger på sociale medier), Sygdomsopfattelser (Krop og (u)sundhed)

• Tanderup, Sara

Medieteori og -kritik, Bogmediet (herunder digital litteratur) (Bog-objekter, Foto-romanen, Litterær intermedialitet), Tværæstetik

• Vandsø, Anette

Medieteori og -kritik, Avantgarde, Det æstetiske i den moderne verden, Digital æstetik (sonification), Happening, Høj- og lavkultur, Kulturteori, Lydkunst, Materiel kultur, Medier, Musik (Den nyeste, danske kompositionsmusik, Elektroakustisk musik, Else Marie Pade, Flermedialitet/tværmedialitet, John Cage, Lydkunst, Musikanalysens genstand og metoder, New Music , New Nordic Music, Simon Steen-Andersen, SPOR festival for new music), Musikalsk analyse, Radioastronomi, Samtidskunst (anthropocene, antropocæn, klimaforandringer, klimakunst, klimaæstetik), Æstetisk analyse (Performativitetsteori, Udsigelsesteori), Æstetisk interaktion