DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Pædagogik, læring og filosofi

Tilbage til søgning

1 - 16 ud af 16Pr. side: 100
  1. Thomsen, Rie

    Arbejdsliv og arbejdsmarked (Efteruddannelse , HR, Karrierevejledning, Medarbejderudviklingssamtaler, Uddannelses- og erhvervsvejledning), Forskning i forskningsmetoder (brugerperspektiver på Public Service, Praksisforskning, Praksisudvikling), Læring, didaktik og uddannelse (Integreret vejledning, Vejledning i fællesskaber), Pædagogik og dannelse (uddannelsesforskning, Uddannelsespolitik, uddannelsesvalg, Vejledningsmetoder)

    • Nordentoft, Helle Merete

      Kommunikation i organisationer, Kompetenceudvikling (dialog og kommunikation, kollegial sparring, kollektiv vejledning, kritisk refleksivitet, skrivning og læring, Sundhedsfremme, teori-praksis forhold, Tværfaglighed, Vejledningsmetoder, video og læring)

      • Moos, Lejf

        Pædagogisk ledelse (Evaluering,, Governance,, Ledelse af pædagogiske institutioner,, Relationsprofessioner,, Skolechefer, Skoleudvikling,)

        • Krejsler, John Benedicto

          De pædagogiske idéers og institutioners historie, Nyere fransk filosofi (Gilles Deleuze, Jean Baudrillard, Michel Foucault), Uddannelsespolitik og uddannelsesøkonomi (læreruddannelse, skole, daginstitutioner, universitetsreform, transnational policy (OECD, EU, Bologna Processen, IEA)), Videnskab som social konstruktion (epistemologi, evidens-diskurs)

          • Cort, Pia Seidler

            Læring, didaktik og uddannelse (erhvervsuddannelse, europæisering, livslang læring, livslang vejledning, Tid og temporalitet, ungdomsuddannelse, vejledning)

            • Brøgger, Katja

              EU og Europa (Bologna-processen, EU, European Higher Education Area), Globalisering (Europæisk regionalisering, Internationalisering af universiteter, Neo-nationalisme), Metafysikkritik (Ny-materialisme, Performativitetsteori, Poststrukturalisme), Neoliberalismer, Staten (Akkreditering på universitetsområdet), Uddannelsespolitik (Universiteter), Uddannelsespolitik og uddannelsesøkonomi (Europæisk styring af uddannelse og styring gennem standarder, Policy-analyse, Styring og forvaltning af uddannelse)

              • Aarkrog, Vibe

                Læringsteorier (transfer, sammenhæng mellem teori og praksis)