DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Pædagogik, læring og filosofi › Pædagogik og dannelse

Tilbage til søgning

Begræns yderligere ved at vælge et eller flere af følgende emneord...

1 - 10 ud af 10Pr. side: 100
  1. Brøgger, Katja

    EU og Europa (Bologna-processen, EU, European Higher Education Area, OECD, Verdensbanken), Forvaltning og bureaukrati, Globalisering (Europæisk regionalisering, Globalisering af universiteter, Globalisering af videregående uddannelse), Metafysikkritik (Fransk og tysk kontinentalfilosofi, Ny-materialisme, Performativitetsteori, Poststrukturalisme), Organisations- og ledelsesteori (Etnografi i organisationer), Uddannelsespolitik (De videregående uddannelser, Universiteter), Uddannelsespolitik og uddannelsesøkonomi (Europæisk styring af uddannelse og styring gennem standarder, Policy-analyse, Styring og forvaltning af uddannelse)

    • Krejsler, John Benedicto

      De pædagogiske idéers og institutioners historie, Nyere fransk filosofi (Gilles Deleuze, Jean Baudrillard, Michel Foucault), Uddannelsespolitik og uddannelsesøkonomi (læreruddannelse, skole, daginstitutioner, universitetsreform, transnational policy (OECD, EU, Bologna Processen, IEA)), Videnskab som social konstruktion (epistemologi, evidens-diskurs)

      • Moos, Lejf

        Pædagogisk ledelse (Evaluering,, Governance,, Ledelse af pædagogiske institutioner,, Relationsprofessioner,, Skolechefer, Skoleudvikling,)

        • Sarauw, Laura Louise

          Uddannelsespolitik (ANT , Bolognaprocessen, Didaktik, Diskursanalyse, Fremdriftsreform, Policy research , Poststrukturalisme , Student Engangement , Studiefremdriftsreform, Studieintensitet , Uddannelsesvidenskab, Universitetspædagogik, Universitetsreformer )

          • Thomsen, Rie

            Pædagogik og dannelse (uddannelsesforskning, Uddannelsespolitik, uddannelsesvalg, Vejledningsmetoder), Arbejdsliv og arbejdsmarked (Efteruddannelse , HR, Karrierevejledning, Medarbejderudviklingssamtaler, Uddannelses- og erhvervsvejledning), Forskning i forskningsmetoder (brugerperspektiver på Public Service, Praksisforskning, Praksisudvikling), Læring, didaktik og uddannelse (Integreret vejledning, Vejledning i fællesskaber)