DPU

Aarhus Universitets segl

Pædagogik, læring og filosofi

Tilbage til søgning

1 - 16 ud af 16Pr. side: 100
  1. Aarkrog, Vibe

    Læringsteorier (transfer, sammenhæng mellem teori og praksis)

    • Brøgger, Katja

      EU og Europa (Bologna-processen, EU, European Higher Education Area), Globalisering (Europæisk regionalisering, Internationalisering af universiteter, Neo-nationalisme), Metafysikkritik (Ny-materialisme, Performativitetsteori, Poststrukturalisme), Neoliberalismer, Staten (Akkreditering på universitetsområdet), Uddannelsespolitik (Universiteter), Uddannelsespolitik og uddannelsesøkonomi (Europæisk styring af uddannelse og styring gennem standarder, Policy-analyse, Styring og forvaltning af uddannelse)

      • Cort, Pia Seidler

        Læring, didaktik og uddannelse (erhvervsuddannelse, europæisering, livslang læring, livslang vejledning, Tid og temporalitet, ungdomsuddannelse, vejledning)

        • Krejsler, John Benedicto

          De pædagogiske idéers og institutioners historie, Nyere fransk filosofi (Gilles Deleuze, Jean Baudrillard, Michel Foucault), Uddannelsespolitik og uddannelsesøkonomi (læreruddannelse, skole, daginstitutioner, universitetsreform, transnational policy (OECD, EU, Bologna Processen, IEA)), Videnskab som social konstruktion (epistemologi, evidens-diskurs)

          • Mariager-Anderson, Kristina

            Arbejde og arbejdspladser (Efteruddannelse, Karrierevejledning, Kompetenceudvikling, Uddannelses- og erhvervsvejledning), Efteruddannelse (uddannelsesforskning, Uddannelsespolitik, Vejledningsmetoder, Vejledningspolitik), Kvalitative metoder (Praksisforskning, Praksisudvikling)

            • Moos, Lejf

              Pædagogisk ledelse (Evaluering,, Governance,, Ledelse af pædagogiske institutioner,, Relationsprofessioner,, Skolechefer, Skoleudvikling,)

              • Nordentoft, Helle Merete

                Kommunikation i organisationer, Kompetenceudvikling (dialog og kommunikation, kollegial sparring, kollektiv vejledning, kritisk refleksivitet, skrivning og læring, Sundhedsfremme, teori-praksis forhold, Tværfaglighed, Vejledningsmetoder, video og læring)

                • Thomsen, Rie

                  Arbejdsliv og arbejdsmarked (Efteruddannelse , HR, Karrierevejledning, Medarbejderudviklingssamtaler, Uddannelses- og erhvervsvejledning), Forskning i forskningsmetoder (brugerperspektiver på Public Service, Praksisforskning, Praksisudvikling), Læring, didaktik og uddannelse (Integreret vejledning, Vejledning i fællesskaber), Pædagogik og dannelse (uddannelsesforskning, Uddannelsespolitik, uddannelsesvalg, Vejledningsmetoder)