Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Natur og teknologi › Samfund, teknologi og videnskab

Tilbage til søgning

Begræns yderligere ved at vælge et eller flere af følgende emneord...

1 - 40 ud af 40Pr. side: 100
  1. Andersen, Sophie Esmann

    Bæredygtighed (Socialt ansvarlige forbrugere), Børn og unge (Ungdomskultur, Ungdomskultur og forbrug), Forbrugeradfærd (CSR og forbrugeradfærd, Forbrug, Forbrugeradfærd, forbrugeridentiteter og forbrugsfællesskaber, Forbrugskultur, Kreative, kvalitative metoder), Human Resource Management (Employer branding), Markedsføring og strategi i øvrigt (Brands og branding), Markedskommunikation (Markedskommunikation), Oplevelsesøkonomi (Branding og brand management, CSR og brand management, Kreative, kvalitative metoder, Markedskommunikation, Socialt ansvarlige forbrugere, Ungdomskultur og forbrug), Virksomhedens sociale ansvar (CSR og brand management)

    • Fage-Butler, Antoinette Mary

      Kommunikationsteori (Offentlighedens kommunikation til borgerne, Sundhedskommunikation), Videnkommunikation (MIljørisici, Sundhedsrisici), Videnskabs- og teknologistudier (mistillid, tillid)

      • Kjær, Michael

        Arktisk miljø, natur og økologi, Avantgarde (Russisk avantgarde), Feministisk teknologikritik (Donna Haraway), Film (Andrei Tarkovsky), Fotografi, Fænomenologi (filosofi om det, der fremtræder for bevidstheden) (Gaston Bachelard, Maurice Merleau-Ponty), Humanistisk videnskabsteori, Klima og kultur (Blue Humanities, Bruno Latour, Donna Haraway, Hydrofeminisme, Miljøhumaniora), Kunstens historie, Moderne æstetisk teori, Museer (historie, indretning, arkitektur, funktioner) (kurateringspraksis), Nyere fransk filosofi, Semiotik og semiologi (A. J. Greimas, Louis Marin), Tekstteori og -analyse

        • Krogh, Mads

          Aktør-netværks-teori (ANT) (ANT i relation til musiksociologiske og kulturanalyse), Kulturteori (Affekt, ANT, Assemblage, Praksisteori), Musikkultur (Genreteori, Lokalitet, globalisering- og lokaliseringprocesser (særligt hiphop), Mediering, materialitet, Musikalsk praksis/musik-som-praksis, Musiksociologi), Populærmusik (Musikindustri, Musikkritik, Pop, rock, hiphop og rapmusik, Radio, Streaming)

          • Lieberoth, Andreas

            Computerspil (gamification, motivation, psykologiske effekter), Forbrugeradfærd (adfærdsændring, bæredygtig adfærd, populærvidenskab), Medieindustri, Neuropsykologi (Fantasi, Læring, Neuromyter), Pædagogisk psykologi (læring igennem medier, uformel læring), Samfundsvidenskabelig videnskabsteori (Open science, Videnskab i medierne), Socialpsykologi (holdninger og adfærd, sociale medier), Videnskabs- og teknologistudier (mediepsykologi)

            • Michelsen, Lea Laura

              Anvendt etik og bioetik/miljøetik (Digital etik), Feministisk teknologikritik (Aktivisme, Decolonialism, Digital Humanities, Digital learning, Posthumanisme, Queer-teori, Transformative Digital Humanities), Medier (Ansigtsgenkendelse, Biometrik, DNA, Komposit fotografi), Samtidskunst (Kunsten at forsvinde), Teknologihistorie (Antropometri, Biopolitik, Eugenik, Frenologi, Fysiognomik, Fysiognomisk renæssance), Tænkere (Adam Harvey, Alexander Galloway, Bernadette Wegenstein, Bernard Stiegler, Donna Haraway, Elizabeth Freeman, Emmanuel Lévinas, Eugene Thacker, Félix Guattari, Gilles Deleuze, Giorgio Agamben, Heather Dewey-Hagborg, Jack Halberstam, Jacques Rancière, Jenny Edkins, Joseph Pugliese, José Esteban Muñoz, Judith Butler, Kelly Gates, Lee Edelman, Lucy Hartley, Mark BN Hansen, Micha Cárdenas, Michel Foucault, Mikkel Bolt, Sandra Kemp, Sara Ahmed, Shoshana Magnet, Zach Blas), Visuel kultur (Kamuflage, Masker, Maskeringsforbud, Slør), Æstetik og kunst (Digital æstetik, Æstetisk analyse)

              • Nielsen, Anne Ellerup

                Intern og ekstern kommunikation (Corporate branding, Corporate communication, CSR and CSR communication, CSR and the consumers, Image and reputation management, Stakeholder interaction), Kommunikation i organisationer, Ledelseskommunikation, Markedsføring og strategi i øvrigt, Markedskommunikation, Oplevelsesøkonomi (Experience marketing and communication ), Virksomhedens sociale ansvar (Corporate volunteering, CSR in SMEs, CSR in the supply chain, Strategic Communinication planning, Sustainability and consumption)

                • Nielsen, Martin

                  Arbejdspraksis og anvendelse af it (Medier), Interkulturel kommunikation (Interkulturel markedskommunikation, Kultur i en dansk-tysk kontekst), Intern og ekstern kommunikation (Ekstern kommunikation, Integreret kommunikation, Medier), Markedskommunikation (Kampagner), Oplevelsesøkonomi (Oplevelsesmarketing)

                  • Vejlin, Frederik

                    Aktør-netværks-teori (ANT) (Post-ANT), Antropologi (Socialitet, Videnskabs- og teknologiantropologi), Antropologisk teorihistorie, Deltagerobservation, Etnografi, Interview, Japan (Japanantropologi), Komparative metoder, Kvalitative metoder, Videnskabs- og teknologistudier (Eksperimenter, Kunstig Intelligens, Sociale Robotter)