Skal vi spille arbejde?

Presse/medie

24/03/2017

I en dagligdag, hvor Candy Crush og Tetris udfylder tomrummet for millioner af mennesker, mens de venter på toget eller bussen, er vi efterhånden vant til at være konstant underholdt.

Og det påvirker os faktisk, når vi skal være produktive på jobbet.

For efterhånden nogle år siden, blev begrebet “gamification” opfundet. Det har længe været et buzzword, som alle har troet, at vi nu skulle til at implementere over det hele. Men alle arbejdspladser er altså ikke blevet til legepladser endnu. Vi går stadig på arbejde for at arbejde, som vi altid har gjort. De fleste af os i hvert fald.

“Begrebet er efterhånden 7-8 år gammelt, og fænomenet er cirka lige så gammelt, som arbejde er. Der findes masser af systemer, som ligner gamification, men som bare ikke har haft ordet på. For eksempel performance rating-systemer. Den slags har eksisteret rigtig længe,” siger Andreas Lieberoth, forsker i gamification og spil hos Aarhus Universitet.

Referencer

  • Skal vi spille arbejde?

    Karoline Spenner

    MAgasinet F5

Referencer

TitelSkal vi spille arbejde?
Grad af anerkendelseNational
Mediets navn/udløbMAgasinet F5
MedietypeTryk
LandDanmark
Dato24/03/2017
Producer/forfatterKaroline Spenner
PersonerAndreas Lieberoth
Se relationer på Aarhus Universitet

ID: 112444801