Presse/medie
BLOGINDLÆG: Digital læringsteknologi dømmes ofte for tidligt ude, men et nyt stort studie viser, hvordan teknologierne har potentiale for at engagere de studerende. Manglende effekt skydes ofte på selve teknologien, men fokus bør i stedet være på at sikre de rette rammer, digital-pædagogisk know-how og handlerum for underviserne, let adgang til relevante og brugervenlige læringsteknologier samt institutionel tålmodighed. Undervisningsudvikler og -forsker ved Aarhus Universitet, Mikkel Godsk reflekterer i dette blogindlæg over, hvordan teknologi og pædagogik påvirker hinanden, og hvordan Learning Factories har unikke muligheder for interaktion.
MADE (Manufacturing Academy of Denmark)
MADE blog
Titel | Skab engagerende undervisning med digital læringsteknologi—lad ikke myter skræmme |
---|---|
Grad af anerkendelse | National |
Mediets navn/udløb | MADE blog |
Medietype | Internet |
Land/Område | Danmark |
Dato | 11/10/2021 |
Beskrivelse | BLOGINDLÆG: Digital læringsteknologi dømmes ofte for tidligt ude, men et nyt stort studie viser, hvordan teknologierne har potentiale for at engagere de studerende. Manglende effekt skydes ofte på selve teknologien, men fokus bør i stedet være på at sikre de rette rammer, digital-pædagogisk know-how og handlerum for underviserne, let adgang til relevante og brugervenlige læringsteknologier samt institutionel tålmodighed. Undervisningsudvikler og -forsker ved Aarhus Universitet, Mikkel Godsk reflekterer i dette blogindlæg over, hvordan teknologi og pædagogik påvirker hinanden, og hvordan Learning Factories har unikke muligheder for interaktion. |
Producer/forfatter | MADE (Manufacturing Academy of Denmark) |
URL | https://www.made.dk/nyheder/skab-engagerende-undervisning-med-digital-laeringsteknologi-lad-ikke-myter-skraemme/ |
Personer | Mikkel Godsk |
ID: 224328616