Aarhus Universitets segl

Skab engagerende undervisning med digital læringsteknologi—lad ikke myter skræmme

Presse/medie

11/10/2021

BLOGINDLÆG: Digital læringsteknologi dømmes ofte for tidligt ude, men et nyt stort studie viser, hvordan teknologierne har potentiale for at engagere de studerende. Manglende effekt skydes ofte på selve teknologien, men fokus bør i stedet være på at sikre de rette rammer, digital-pædagogisk know-how og handlerum for underviserne, let adgang til relevante og brugervenlige læringsteknologier samt institutionel tålmodighed. Undervisningsudvikler og -forsker ved Aarhus Universitet, Mikkel Godsk reflekterer i dette blogindlæg over, hvordan teknologi og pædagogik påvirker hinanden, og hvordan Learning Factories har unikke muligheder for interaktion.

Referencer

Referencer

TitelSkab engagerende undervisning med digital læringsteknologi—lad ikke myter skræmme
Grad af anerkendelseNational
Mediets navn/udløbMADE blog
MedietypeInternet
Land/OmrådeDanmark
Dato11/10/2021
BeskrivelseBLOGINDLÆG: Digital læringsteknologi dømmes ofte for tidligt ude, men et nyt stort studie viser, hvordan teknologierne har potentiale for at engagere de studerende. Manglende effekt skydes ofte på selve teknologien, men fokus bør i stedet være på at sikre de rette rammer, digital-pædagogisk know-how og handlerum for underviserne, let adgang til relevante og brugervenlige læringsteknologier samt institutionel tålmodighed. Undervisningsudvikler og -forsker ved Aarhus Universitet, Mikkel Godsk reflekterer i dette blogindlæg over, hvordan teknologi og pædagogik påvirker hinanden, og hvordan Learning Factories har unikke muligheder for interaktion.
Producer/forfatterMADE (Manufacturing Academy of Denmark)
URLhttps://www.made.dk/nyheder/skab-engagerende-undervisning-med-digital-laeringsteknologi-lad-ikke-myter-skraemme/
PersonerMikkel Godsk
Se relationer på Aarhus Universitet

ID: 224328616