Beskrivelse
Især unge studerende skal tage deres sult alvorligt, lyder det fra professor Karen Wistoft
Emne
Unge, studerende, koncentration, mad, måltider, sult, mæthed.
Periode | 9 sep. 2019 |
---|
Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Professor: Mellemmåltider er afgørende for unge koncentration Grad af anerkendelse National Mediets navn/udløb Dansk Handelsblad Medietype Internet Land/Område Danmark Dato 09/09/2019 Producer/forfatter Søren Tougaard (Emma Hjort Jensen) URL https://dhblad.dk/professor-mellemmaaltider-er-afgoerende-for-unges-koncentration-09/09-2019 Personer Karen Wistoft
Emneord
- Måltider
- Mad
- Sult
- Unge
- Studerende
- Koncentration
- Læring
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Børn ned til syv år rammes af spiseforstyrrelser
Presse/medie
-
Sådan lærer dit barn selv at smøre madpakker
Presse/medie
-
Børn og unges madkulturer
Presse/medie
-
Morgenmad, smag, børn, skole og læring
Presse/medie
-
De gode råd til madpakkens sammensætning
Presse/medie
-
Sådan lærer du din krop at være sund
Presse/medie
-
Mad - om at 'lære kroppen' ny sunde vaner
Presse/medie
-
Madpakker i skolen
Presse/medie
-
Madpakkens faldgruber, du kan undgå
Presse/medie
-
For mange børn spiser for lidt i skolen
Presse/medie
-
Børns involvering i madpakker
Presse/medie
-
Vær god ved din krop
Presse/medie
-
Professor: Forældre griber kræsenhed forkert an
Presse/medie
-
Publikation
-
Forskningsbaseret evaluering af Arla MADmovers
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
-
Food for Health: The Importance of Taste: Seven Dimensions of Taste in a Health Promotion Context
Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
-
Rammer for mad og måltider i skolen: Et interventionsstudie af skolemad og måltidsrammer som betydningselement for elevers læringsforudsætninger, sundhed og trivsel
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Rådgivning › peer review
-
When the kids conquered the kitchen: Danish taste education and the New Nordic Kitchen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
At sigte mod udvikling af gode måltidsrammer i skolen
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Advisory board for mad, måltider og sundhed: anbefalinger til regeringen og en invitation til hele Danmark
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Formidling
-
Børnemad - når smag overhaler sundhed
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
-
Rundt om smag
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Didactics of Danish Children's Cookbooks – a Historical Review
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Teaching taste
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
-
Taste in food education: a critical review essay
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Review › Forskning › peer review
-
Smagens didaktik
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
-
Fremme af sunde mad- og måltidsvaner blandt børn og unge: vidensrådsrapport
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Debat: Regeringen misforstår børn og unges madvaner
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
-
Projekter
-
Danske børnekogebøger 1971-2016
Projekter: Projekt › Forskning
-
SmagForLivet
Projekter: Projekt › Forskning
-
Teaching Taste Competencies and Taste Authority
Projekter: Projekt › Forskning
-
Smag for Livet - med smagen som brobygger
Projekter: Projekt › Forskning
-
Evaluering af MAD Movers
Projekter: Projekt › Forskning
-
Aktiviteter
-
Mejeriforeningens arrangement om smagfulde klimakostråd
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus