Beskrivelse
Ekspert anbefaler, at der allerede nu skal sættes ind med ekstra ressourcer til skolerne, så den sociale trivsel blandt børnene højnes, når de kommer tilbage
Nye tal fra Aarhus Kommune viser, at flere og flere børn fra 0.-4. klasse kommer tilbage i skole til nødundervisning og nødpasning under denne corona-nedlukning af samfundet. I den forgange uge er antallet således steget med 200 elever.
Og gruppen af elever som bliver nødundervist i Aarhus Kommune er hovedsageligt elever fra 0. til 4. klasse, der fra mandag 8. februar skal i skole igen. Det blev meldt ud mandag aften på et pressemøde
Emne
Yngste elever, pressede forældre, nødundervisning
Periode | 3 feb. 2021 |
---|
Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Professor: "De yngste skoleelever er hårdest ramt og mest klemt" Grad af anerkendelse Regional Mediets navn/udløb Aarhus lokalavisen.dk Medietype Tryk Varighed/længde/størrelse 2 sider Land/Område Danmark Dato 03/02/2021 Beskrivelse Ekspert anbefaler, at der allerede nu skal sættes ind med ekstra ressourcer til skolerne, så den sociale trivsel blandt børnene højnes, når de kommer tilbage
AfKim Skovrup Andersen
Nye tal fra Aarhus Kommune viser, at flere og flere børn fra 0.-4. klasse kommer tilbage i skole til nødundervisning og nødpasning under denne corona-nedlukning af samfundet. I den forgange uge er antallet således steget med 200 elever.
Og gruppen af elever som bliver nødundervist i Aarhus Kommune er hovedsageligt elever fra 0. til 4. klasse, der fra mandag 8. februar skal i skole igen. Det blev meldt ud mandag aften på et pressemøde.Producer/forfatter Kim Andersen URL https://aarhus.lokalavisen.dk/aarhus_midt/2021-02-03/-Professor-De-yngste-skoleelever-er-h%C3%A5rdest-ramt-og-mest-klemt-7605183.html Personer Karen Wistoft
Emneord
- Yngste elever
- Nødundervisning
- Klemt
- Forældreopbakning
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Presse/medie
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Presse/medie
-
Hjemmeskoling
Presse/medie
-
De yngste elever har det sværest i hjemmeskolen
Presse/medie
-
Skoler må ikke samle store elever i små grupper
Presse/medie
-
Nødhold for ældre elever
Presse/medie
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Presse/medie
-
Unge og COVID-19
Presse/medie
-
De svageste elever bliver tabt på gulvet
Presse/medie
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Presse/medie
-
Publikation
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Hvad ved vi om de ca. 20 pct., som ikke har klaret sig godt med nødundervisning under coronakrisen? Hvad med trivsel og mental sundhed? Og hvad betyder elevernes alder?
Publikation: Udredning/notat › Faglig redegørelse
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Stort set alt i den pædagogiske hverdag i børnehaverne er Corona-påvirket
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Projekter
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Projekter: Projekt › Forskning
-
Coronatrivsel under skolenedlukninger i Århus Kommune - elever og forældre i 4.-9. klasse
Projekter: Projekt › Forskning
-
Social-emotional conditions for children during the reopening of kindergartens and schools after the Covid-19 lockdown
Projekter: Projekt › Forskning