Aarhus Universitets segl

Overblik: Her er de vigtste pointer fra ny forskning om skolelukningen

Presse/medie

29/04/2020

Hvad betyder det for børnenes læring, trivsel og sociale relationer, når skolen bliver lukket ned, og undervisningen skal foregå hjemme bag skærmen?

Det har et hold forskere fra Aarhus Universitet og Syddansk Universitet nu undersøgt.

Knap 6.000 elever fra 3. til 9. klasse og 5.000 forældre fra fem kommuner har i begyndelsen af april - mens skolen stadig var lukket - deltaget i en spørgeskemaundersøgelse, som blandt andet omhandler elevernes trivsel, fjernundervisningens indhold og samarbejdet mellem skole og hjem.

Rapportens datamateriale er inddelt i seks temaer, og her får du et overblik over de mest centrale punkter fra en historisk tid, hvor grundskolerne i Danmark har været lukket for alle elever.

 

Referencer

TitelOverblik: Her er de vigtigste pointer fra nyeste forskning om skolelukningen
Grad af anerkendelseNational
Mediets navn/udløbPolitiken Skoleliv
MedietypeInternet
Land/OmrådeDanmark
Dato29/04/2020
BeskrivelseHvad betyder det for børnenes læring, trivsel og sociale relationer, når skolen bliver lukket ned, og undervisningen skal foregå hjemme bag skærmen?

Det har et hold forskere fra Aarhus Universitet og Syddansk Universitet nu undersøgt.

Knap 6.000 elever fra 3. til 9. klasse og 5.000 forældre fra fem kommuner har i begyndelsen af april - mens skolen stadig var lukket - deltaget i en spørgeskemaundersøgelse, som blandt andet omhandler elevernes trivsel, fjernundervisningens indhold og samarbejdet mellem skole og hjem.

Rapportens datamateriale er inddelt i seks temaer, og her får du et overblik over de mest centrale punkter fra en historisk tid, hvor grundskolerne i Danmark har været lukket for alle elever.
Producer/forfatterNaja Dandanell
URLhttps://skoleliv.dk/nyheder/art7764612/Her-er-de-vigtigste-pointer-fra-ny-forskning-om-skolelukningen?utm_campaign=skoleliv&utm_content=29-04-2020&utm_medium=newsletter&utm_source=skoleliv
PersonerKaren Wistoft, Lars Qvortrup, Jacob Christensen, Ane Qvortrup
Se relationer på Aarhus Universitet

ID: 185769213