Presse/medie
Hvad betyder det for børnenes læring, trivsel og sociale relationer, når skolen bliver lukket ned, og undervisningen skal foregå hjemme bag skærmen?
Det har et hold forskere fra Aarhus Universitet og Syddansk Universitet nu undersøgt.
Knap 6.000 elever fra 3. til 9. klasse og 5.000 forældre fra fem kommuner har i begyndelsen af april - mens skolen stadig var lukket - deltaget i en spørgeskemaundersøgelse, som blandt andet omhandler elevernes trivsel, fjernundervisningens indhold og samarbejdet mellem skole og hjem.
Rapportens datamateriale er inddelt i seks temaer, og her får du et overblik over de mest centrale punkter fra en historisk tid, hvor grundskolerne i Danmark har været lukket for alle elever.
Naja Dandanell
Politiken Skoleliv
Titel | Overblik: Her er de vigtigste pointer fra nyeste forskning om skolelukningen |
---|---|
Grad af anerkendelse | National |
Mediets navn/udløb | Politiken Skoleliv |
Medietype | Internet |
Land/Område | Danmark |
Dato | 29/04/2020 |
Beskrivelse | Hvad betyder det for børnenes læring, trivsel og sociale relationer, når skolen bliver lukket ned, og undervisningen skal foregå hjemme bag skærmen? Det har et hold forskere fra Aarhus Universitet og Syddansk Universitet nu undersøgt. Knap 6.000 elever fra 3. til 9. klasse og 5.000 forældre fra fem kommuner har i begyndelsen af april - mens skolen stadig var lukket - deltaget i en spørgeskemaundersøgelse, som blandt andet omhandler elevernes trivsel, fjernundervisningens indhold og samarbejdet mellem skole og hjem. Rapportens datamateriale er inddelt i seks temaer, og her får du et overblik over de mest centrale punkter fra en historisk tid, hvor grundskolerne i Danmark har været lukket for alle elever. |
Producer/forfatter | Naja Dandanell |
URL | https://skoleliv.dk/nyheder/art7764612/Her-er-de-vigtigste-pointer-fra-ny-forskning-om-skolelukningen?utm_campaign=skoleliv&utm_content=29-04-2020&utm_medium=newsletter&utm_source=skoleliv |
Personer | Karen Wistoft, Lars Qvortrup, Jacob Christensen, Ane Qvortrup |
ID: 185769213