OPLEVELSESØKONOMI ER MERE END OPLEVELSER

Presse/medie

20/04/2012

Infomedia

OPLEVELSESØKONOMI ER DET NYE SORT INDEN FOR KOMMUNIKATION. SOPHIE ESMANN ANDERSEN, LEKTOR I OPLEVELSESØKONOMI PÅ AARHUS UNIVERSITET, GØR OS KLOGE PÅ, HVORDAN ALT FRA BAMSER TIL ØKOLOGISK MÆLK KAN SÆLGES VIA OPLEVELSER. Da jeg fik beskrevet oplevelsesøkonomi for første gang, var det ved hjælp af bamser. ... At opleve er at leve - og købeIfølge Sophie Esmann Andersen er der flere måder at betragte oplevelsesøkonomi på. ... Sophie Esmann Andersen fortæller videre, at hun ikke tror på, at den gode oplevelse kan sættes på formel. ... Miljøbevidste forbrugere spenderer derfor flere penge på økologiske grøntsager og fair trade, fordi det har værdi for dem, påpeger Sophie Esmann Andersen. ... Sophie Esmann Andersen bruger Øko-dag som et eksempel på oplevelsesøkonomi, der ændrer forbrugerens syn på køb af mælk. ... Sophie Esmann Andersen forklarer videre, at der her skabes en symbolsk merværdi i forbrugerens bevidsthed omkring økologisk mælk. ... BLÅ BOG SOPHIE ESMANN ANDERSEN, LEKTOR, INSTITUT FOR ERHVERVSKOMMUNIKATION, AARHUS UNIVERSITET.
Se relationer på Aarhus Universitet

ID: 45181030