Beskrivelse
Selvom onlineundervisning af de ældste folkeskoleelever på platformen Microsoft Teams fungerer som en god løsning under coronakrisen, er der noget, den aldrig kommer til at erstatte. Både elever og lærere savner klasseværelset og den fysiske kommunikation med hinanden indenfor Præstelundskolens gule mure.
Emne
Onlineundervisning, hjemmeskole, elever, trivsel, fysisk kommunikation
Periode | 15 dec. 2020 |
---|
Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Onlineundervisning på Teams fungerer, men erstatter aldrig det fysiske klasseværelse Grad af anerkendelse Regional Mediets navn/udløb Brande bladte fagartikel Medietype Tryk Varighed/længde/størrelse 3 sider Land/Område Danmark Dato 15/12/2020 Beskrivelse Selvom onlineundervisning af de ældste folkeskoleelever på platformen Microsoft Teams fungerer som en god løsning under coronakrisen, er der noget, den aldrig kommer til at erstatte. Både elever og lærere savner klasseværelset og den fysiske kommunikation med hinanden indenfor Præstelundskolens gule mure. Producer/forfatter Jeanne Dahl Olsen URL https://www.epaper.dk/brande-bladet/brande-bladet-uge-73/?fbclid=IwAR3Kk1DqVNh3vFK7rMjQDWZyyQlqWVkTI8RabDB8-OGlcCkwLkwKKPcxaXU Personer Karen Wistoft
Emneord
- Onlineundervisning
- Trivsel
- Elever
- Corona
- Fysiske klasseværelse
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Presse/medie
-
De ældste elever må ikke forsamles med lærere
Presse/medie
-
Skoler må ikke samle store elever i små grupper
Presse/medie
-
Nødhold for ældre elever
Presse/medie
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Presse/medie
-
Unge og COVID-19
Presse/medie
-
De svageste elever bliver tabt på gulvet
Presse/medie
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Presse/medie
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Presse/medie
-
De yngste elever har det sværest i hjemmeskolen
Presse/medie
-
Lærere mødes med elever
Presse/medie
-
Publikation
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Stort set alt i den pædagogiske hverdag i børnehaverne er Corona-påvirket
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Hvad ved vi om de ca. 20 pct., som ikke har klaret sig godt med nødundervisning under coronakrisen? Hvad med trivsel og mental sundhed? Og hvad betyder elevernes alder?
Publikation: Udredning/notat › Faglig redegørelse
-
Projekter
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Projekter: Projekt › Forskning
-
Coronatrivsel under skolenedlukninger i Århus Kommune - elever og forældre i 4.-9. klasse
Projekter: Projekt › Forskning
-
Social-emotional conditions for children during the reopening of kindergartens and schools after the Covid-19 lockdown
Projekter: Projekt › Forskning
-
Aktiviteter
-
Topmøde om børn og unges trivsel i uddannelsessystemet
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference