Beskrivelse
Fra torsdag må de ældste elever igen vende tilbage til skolen på fuldtid. Skolens største opgave bliver nu at få benskabs fællesskabet, motivationen og spotte elever i mistrivse, mener eksperter, skoleledere og lærere.
Emne
Skole genåbning, socialt reperationsarbejde, trivsel, klassefællesskaber
Periode | 5 maj 2021 |
---|
Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Når skolen genåbner for de ældste, venter der lærere og elever et socialt reperationsarbejde Grad af anerkendelse International Mediets navn/udløb Information Medietype Internet Land/Område Danmark Dato 05/05/2021 Beskrivelse Fra torsdag må de ældste elever igen vende tilbage til skolen på fuldtid. Skolens største opgave bliver nu at få genskabt fællesskabet, motivationen og spotte elever i mistrivsel, mener eksperter, skoleledere og lærere. Producer/forfatter Lise Richter & Line Vaaben Personer Karen Wistoft
Emneord
- Skole genåbninger
- Social trivsel
- Klassefælleskaber
- Motivation
- Spotte mistrivsel
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Første skolenedlukning var slem, den anden værre
Presse/medie
-
Projekter
-
Social-emotional conditions for children during the reopening of kindergartens and schools after the Covid-19 lockdown
Projekter: Projekt › Forskning
-
Coronatrivsel under skolenedlukninger i Århus Kommune - elever og forældre i 4.-9. klasse
Projekter: Projekt › Forskning
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Projekter: Projekt › Forskning
-
Aktiviteter
-
Topmøde om børn og unges trivsel i uddannelsessystemet
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
-
Trivsel og mental sundhedblandt skoleelever og forældre under corona-skole-nedlukningerne 2020/2021
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Publikation
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
-
Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Kommentar/debat/letter to the editor › Forskning
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Skolenedlukninger i Århus Kommune under corona-pandemien i et elev- og forældreperspektiv: En sammenligning mellem foråret 2020 og vinteren 2021
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning