Læreren skal spille en tydelig rolle i den åbne skole

Presse/medie

21/09/2020

Skolereformen stiller krav om, at eleverne skal interagere med det omgivende samfund via Åben Skole. Men læreren skal ikke træde i baggrunden; hun skal derimod sætte sin faglighed i spil og tage aktivt del i undervisningsforløbet. Sådan lyder det fra DPU-forsker Lars Emmerik Damgaard Knudsen, der efterlyser mere refleksion fra lærernes såvel som fra skoleledelsens side.

Referencer

Referencer

TitelLæreren skal spille en tydelig rolle i den åbne skole
Grad af anerkendelseNational
Mediets navn/udløbAsterisk
MedietypeTryk
Varighed/længde/størrelses. 18-19
LandDanmark
Dato21/09/2020
BeskrivelseSkolereformen stiller krav om, at eleverne skal interagere med det omgivende samfund via Åben Skole. Men læreren skal ikke træde i baggrunden; hun skal derimod sætte sin faglighed i spil og tage aktivt del i undervisningsforløbet. Sådan lyder det fra DPU-forsker Lars Emmerik Damgaard Knudsen, der efterlyser mere refleksion fra lærernes såvel som fra skoleledelsens side.
Producer/forfatterMathilde Weirsøe
URLhttps://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Asterisk/95/Asterisk95-s18-19.pdf
PersonerLars Emmerik Damgaard Knudsen
Se relationer på Aarhus Universitet

ID: 197285510