Beskrivelse

Skolereformen stiller krav om, at eleverne skal interagere med det omgivende samfund via Åben Skole. Men læreren skal ikke træde i baggrunden; hun skal derimod sætte sin faglighed i spil og tage aktivt del i undervisningsforløbet. Sådan lyder det fra DPU-forsker Lars Emmerik Damgaard Knudsen, der efterlyser mere refleksion fra lærernes såvel som fra skoleledelsens side.

Emne

Åben skole

Periode21 sep. 2020

Mediebidrag

1

Mediebidrag

  • TitelLæreren skal spille en tydelig rolle i den åbne skole
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbAsterisk
    MedietypeTryk
    Varighed/længde/størrelses. 18-19
    Land/OmrådeDanmark
    Dato21/09/2020
    BeskrivelseSkolereformen stiller krav om, at eleverne skal interagere med det omgivende samfund via Åben Skole. Men læreren skal ikke træde i baggrunden; hun skal derimod sætte sin faglighed i spil og tage aktivt del i undervisningsforløbet. Sådan lyder det fra DPU-forsker Lars Emmerik Damgaard Knudsen, der efterlyser mere refleksion fra lærernes såvel som fra skoleledelsens side.
    Producer/forfatterMathilde Weirsøe
    URLhttps://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Asterisk/95/Asterisk95-s18-19.pdf
    PersonerLars Emmerik Damgaard Knudsen

Emneord

  • Åben skole
  • Den reflekterende praktiker