Beskrivelse
Artikel i Folkeskolen nr 21/ 2016, baseret på telefoninterview med mig. Emne: mit case studie ophold på velfungerende ghetto-skoler i USA i november, 2016Periode | 1 dec. 2016 |
---|
Mediedækning
Mediedækning
Titel Læreren kan bryde negativ social arv med relationer og engagement Mediets navn/udløb Folkeskolen Varighed/længde/størrelse side 13 Dato 01/12/2016 Producer/forfatter Esben Christensen URL www.folkeskolen.dk/597441/laereren-kan-bryde-social-arv-med-relationer-og-engagement Personer Frans Ørsted Andersen
Relateret indhold
-
Aktiviteter
-
God undervisning og børnene på kanten af det sociale og faglige fællesskab.
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Turbolæring og intensive læringsforløb
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Publikation
-
Rapport om DrengeAkademiet: de længerevarende betydninger af deltagelsen i DrengeAkademiet - rapport 2017
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Pædagogik på kanten - USA
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Forskning
-
Karakterdannelse er nøglen til uddannelse
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
-
Erhvervspraktik på Esbjergakademiet
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
-
Kognition, pædagogik og læring: turboforløb og intensiv læring for børn og unge
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Turboforløb kræver opfølgning
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
-
Esbjergakademiet: nyt turboforløb for unge på kanten
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
-
Pædagogik på kanten: især for drenge men også for piger
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
-
May new school models minimize status of drop-out rates? reflexions and discussions based on the American P-tech model
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Presse/medier
-
Der mangler eksperimenterende læring
Presse/medie
-
Projekter
-
Drenge Akademiet
Projekter: Projekt › Forskning
-
Unges lyst til læring
Projekter: Projekt › Forskning
-
Pædagogik på Kanten - 2
Projekter: Projekt › Forskning