Beskrivelse
Karen Wistoft kritiserer regeringen for ikke at regne på konsekvenser af genåbning for de mellemste skolebørn.
De mindste elever er vendt tilbage til skolen. Og for de største i afgangsklasserne er der lagt op til, at de kan vende tilbage, når smitten i lokalområdet tillader det. For Vest- og Nordjylland er det allerede snart.
Men eleverne i 5. til 8. klasse står uden udsigt til, hvornår de kan komme tilbage til en normal hverdag med deres klassekammerater.
Og i den ekspertudredning, som viser vejen tilbage for 9. og 10.-klasse, er der slet ikke regnet på, hvad det ville betyde for spredningen af coronavirus, hvis de mellemste skoleelever skulle tilbage i klasseværelset.
Emne
Elever mellemtrinet, corona, skolenedlukning, hjemmeskole, trivsel, mistrivsel, konsekvenser
Periode | 23 feb. 2021 |
---|
Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Intet svar til 280.000 skoleelever: 'Det har alvorlige konsekvenser for dem' Grad af anerkendelse National Mediets navn/udløb DR Politik Medietype Internet Land/Område Danmark Dato 23/02/2021 Beskrivelse Ekspert kritiserer regeringen for ikke at regne på konsekvenser af genåbning for de mellemste skolebørn. Producer/forfatter ANDERS BYSKOV SVENDSEN URL https://www.dr.dk/nyheder/politik/intet-svar-til-280000-skoleelever-det-har-alvorlige-konsekvenser-dem Personer Karen Wistoft
Emneord
- Corona
- Skole-nedlukning
- Skole-genåbning
- Mellemtrinet elever
- Trivsel
- Mistrivsel
- Poltisk ansvar
- Sundhedsmyndighederne
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Presse/medie
-
De ældste elever må ikke forsamles med lærere
Presse/medie
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Presse/medie
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Presse/medie
-
Elevers trivsel og mentale sundhed i total krise
Presse/medie
-
Unge og COVID-19
Presse/medie
-
De svageste elever bliver tabt på gulvet
Presse/medie
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Presse/medie
-
Lærere mødes med elever
Presse/medie
-
Publikation
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Genåbning og ny nedlukning af skolerne i Kolding efter Covid19-nedlukning i foråret 2020. Et lærerperspektiv: Datarapport - skolepersonale
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
-
Genåbning af børnehaver i Kolding efter Covid-19-nedlukning i foråret 2020: et børne- og forældreperspektiv : datarapport børn og forældre i dagtilbud.
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
-
Genåbning og ny nedlukning af skolerne i Kolding efter Covid19-nedlukning i foråret 2020. Et elevperspektiv: Datarapport – elevperspektiv
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Genåbningen af børnehaver efter Covid-19-nedlukninger: et personaleperspektiv : datarapport – Pædagoger, pædagogiske assistenter og medhjælpere fra dagtilbud
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
-
Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Projekter
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Projekter: Projekt › Forskning
-
Coronatrivsel under skolenedlukninger i Århus Kommune - elever og forældre i 4.-9. klasse
Projekter: Projekt › Forskning
-
Social-emotional conditions for children during the reopening of kindergartens and schools after the Covid-19 lockdown
Projekter: Projekt › Forskning