Beskrivelse
Overraskende mange børn og unge har vist tegn på mistrivsel under corona-nedlukningen og har gjort det klart for os, hvor afgørende en rolle skolen har på det sociale plan.
Emne
Børn, hjemmeskole, mistrivsel, skolens rolle, social trivsel
Periode | 8 feb. 2021 |
---|
Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Hurra, de yngste kan komme i skole igen. Men der venter et socialt reparationsarbejde Grad af anerkendelse National Mediets navn/udløb Zetland Medietype Internet Land/Område Danmark Dato 08/02/2021 Beskrivelse Overraskende mange børn og unge har vist tegn på mistrivsel under corona-nedlukningen og har gjort det klart for os, hvor afgørende en rolle skolen har på det sociale plan. Producer/forfatter Nanna Schelde og Filiz Yasar URL https://www.zetland.dk/historie/sO3ERK31-ae6Ewl5D-d951f Personer Karen Wistoft
Emneord
- Corona
- Skoler
- Genåbning
- Social trivsel
- Reparationsarbejde
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Presse/medie
-
De ældste elever må ikke forsamles med lærere
Presse/medie
-
Nødhold for ældre elever
Presse/medie
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Presse/medie
-
Unge og COVID-19
Presse/medie
-
De svageste elever bliver tabt på gulvet
Presse/medie
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Presse/medie
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Presse/medie
-
De yngste elever har det sværest i hjemmeskolen
Presse/medie
-
Lærere mødes med elever
Presse/medie
-
Publikation
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Stort set alt i den pædagogiske hverdag i børnehaverne er Corona-påvirket
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Hvad ved vi om de ca. 20 pct., som ikke har klaret sig godt med nødundervisning under coronakrisen? Hvad med trivsel og mental sundhed? Og hvad betyder elevernes alder?
Publikation: Udredning/notat › Faglig redegørelse
-
Projekter
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Projekter: Projekt › Forskning
-
Coronatrivsel under skolenedlukninger i Århus Kommune - elever og forældre i 4.-9. klasse
Projekter: Projekt › Forskning
-
Social-emotional conditions for children during the reopening of kindergartens and schools after the Covid-19 lockdown
Projekter: Projekt › Forskning
-
Aktiviteter
-
Topmøde om børn og unges trivsel i uddannelsessystemet
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference