Beskrivelse

Videofilmen er del af udviklings- og forskningsprojektet ”Brobygning og Fællesskabende Praksis – udvikling af metoder til helhedsorienteret forebyggelse”. I projektet undersøger vi, hvordan man kan arbejde med at etablere gensidigt engagerede og tillidsfulde relationer mellem det etablerede system og forskellige grupper af udsatte børn unge og voksne. I filmen deler en familie deres historie om, hvordan deres fælles engagement i Street-Lab var med til at bringe ny mening i deres liv.

Periode19 dec. 2019

Mediebidrag

1

Mediebidrag

  • TitelFra skole-mistrivsel til engageret brobygger
    Grad af anerkendelseNational
    Mediets navn/udløbFaculty of Arts. Aarhus University
    MedietypeAndet
    Varighed/længde/størrelse8.15 min
    Land/OmrådeDanmark
    Dato19/12/2019
    BeskrivelseForskningsformidling: Videoen er del af udviklings- og forskningsprojektet ”Brobygning og Fællesskabende Praksis – udvikling af metoder til helhedsorienteret forebyggelse”. I projektet undersøger vi, hvordan man kan arbejde med at etablere gensidigt engagerede og tillidsfulde relationer mellem det etablerede system og forskellige grupper af udsatte børn unge og voksne. I filmen deler en familie deres historie om, hvordan deres fælles engagement i Street-Lab var med til at bringe ny mening i deres liv.
    Producer/forfatterProjekt Brobygning og fællesskabende praksis
    URLhttps://www.youtube.com/watch?v=0IqlYLT6Eq0
    PersonerLine Lerche Mørck

Emneord

  • Brobygning
  • Fællesskabende praksis
  • Livsførelseslisten
  • Dokumentationsmetoder
  • Meningsskabelse
  • Kollektiv selvfremstilling
  • Overskridelse af marginalisering
  • Udsathed
  • Street sport
  • Mistrivsel
  • Skole-mistrivsel
  • Engagement