Beskrivelse
Coronapandemien og nedlukningen har øget mistrivsel, ensomhed og sårbarhed blandt unge. Meget få bliver dog fritaget fra hjemsendelsen og får lov at møde fysisk i skole, selv om der er mulighed for det.
Emne
Corona, skolenedlukninger, elever der har det svært, ensomhed, sårbarhed, mulighed for at gå fysisk i skole
Periode | 15 feb. 2021 |
---|
Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Forsker og forældre i kor: Skoler ikke gode nok til at undtage sårbare elever fra hjemsendelse Grad af anerkendelse National Mediets navn/udløb https://jyllands-posten.dk/jpaarhus/aarhus/ECE12752801/forsker-og-foraeldre-i-kor-skoler-ikke-gode-nok-til-at-undtage-saarbare-elever-fra-hjemsendelse/ Medietype Internet Land/Område Danmark Dato 15/02/2021 Beskrivelse Coronapandemien og nedlukningen har øget mistrivsel, ensomhed og sårbarhed blandt unge. Meget få bliver dog fritaget fra hjemsendelsen og får lov at møde fysisk i skole, selv om der er mulighed for det. Producer/forfatter Lucas Stevns Wiingaard Personer Karen Wistoft
Emneord
- Elever
- Ensomhed
- Sårbarhed
- Mistrivsel
- Mulighed fysisk i skole
- Skoleledelse
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Presse/medie
-
De ældste elever må ikke forsamles med lærere
Presse/medie
-
Nødhold for ældre elever
Presse/medie
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Presse/medie
-
Elevers trivsel og mentale sundhed i total krise
Presse/medie
-
Unge og COVID-19
Presse/medie
-
De svageste elever bliver tabt på gulvet
Presse/medie
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Presse/medie
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Presse/medie
-
De yngste elever har det sværest i hjemmeskolen
Presse/medie
-
Lærere mødes med elever
Presse/medie
-
Publikation
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Hvad ved vi om de ca. 20 pct., som ikke har klaret sig godt med nødundervisning under coronakrisen? Hvad med trivsel og mental sundhed? Og hvad betyder elevernes alder?
Publikation: Udredning/notat › Faglig redegørelse
-
Projekter
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Projekter: Projekt › Forskning
-
Coronatrivsel under skolenedlukninger i Århus Kommune - elever og forældre i 4.-9. klasse
Projekter: Projekt › Forskning
-
Social-emotional conditions for children during the reopening of kindergartens and schools after the Covid-19 lockdown
Projekter: Projekt › Forskning