Beskrivelse

For lidt mad. Så kort kan et af de store problemer, når man taler om børns mad i skolen, formuleres. Egentligt var det rammerne om måltidet, der primært blev undersøgt i et nyt studie fra Aarhus Universitet, men et stort problem, som forskerne fandt frem til, er, at alt for mange børn får for lidt mad i skolen – til skade for koncentration, opmærksomhed og dermed deres læring. Det gælder både børn med madpakke med hjemmefra, men også børn på skoler med madordninger eller eget køkken.

Periode3 jan. 2019

Mediebidrag

1

Mediebidrag

  • TitelFor mange børn spiser for lidt i skolen
    Mediets navn/udløbDCA nyhed
    MedietypeInternet
    Land/OmrådeDanmark
    Dato03/01/2019
    BeskrivelseFor lidt mad. Så kort kan et af de store problemer, når man taler om børns mad i skolen, formuleres. Egentligt var det rammerne om måltidet, der primært blev undersøgt i et nyt studie fra Aarhus Universitet, men et stort problem, som forskerne fandt frem til, er, at alt for mange børn får for lidt mad i skolen – til skade for koncentration, opmærksomhed og dermed deres læring. Det gælder både børn med madpakke med hjemmefra, men også børn på skoler med madordninger eller eget køkken.
    Producer/forfatterCamilla Mathiesen
    URLdca.au.dk/aktuelt/nyheder/vis/artikel/for-mange-boern-spiser-for-lidt-i-skolen/
    PersonerMikkel Stovgaard, Kamilla Hall Kragelund, Barbara Vad Andersen, Mathias Merrild Roerup Thorborg, Karen Wistoft

Emneord

  • børn
  • spisevaner
  • skole
  • madpakke
  • koncentration
  • indlæring