Beskrivelse
Elever i folkeskolen føler sig mere ensomme, viser ny forskning
Emne
Corona, skolenedlukninger, elever, trivsel, forældre, bekymringer, undervisning
Periode | 25 mar. 2021 |
---|
Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Første skolenedlukning var slem, den anden værre Grad af anerkendelse National Mediets navn/udløb Politiken og Skolemonitor Medietype Tryk Land/Område Danmark Dato 25/03/2021 Beskrivelse Elever i folkeskolen føler sig mere ensomme, viser ny forskning Producer/forfatter Pernille Mainz Personer Karen Wistoft, Lars Qvortrup
Emneord
- Corona
- Skolenedlukninger
- Elever
- Ensomhed
- Forældre
- Bekymringer
- Social trivsel
- Faglig trivsel
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Elevers trivsel og mentale sundhed i total krise
Presse/medie
-
Aktiviteter
-
Topmøde om børn og unges trivsel i uddannelsessystemet
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
-
Trivsel og mental sundhedblandt skoleelever og forældre under corona-skole-nedlukningerne 2020/2021
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Publikation
-
Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Skolenedlukninger i Århus Kommune under corona-pandemien i et elev- og forældreperspektiv: En sammenligning mellem foråret 2020 og vinteren 2021
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Projekter
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Projekter: Projekt › Forskning
-
Coronatrivsel under skolenedlukninger i Århus Kommune - elever og forældre i 4.-9. klasse
Projekter: Projekt › Forskning