Aarhus Universitets segl

Elevers overraskende positive deltagelse i eksterne læringsmiljøer

Presse/medie

14/12/2022

Det er velkendt, at nogle elever deltager overraskende positivt i undervisningen, når klasser besøger eksterne læringsmiljøer. Men hvad karakteriserer ifølge lærerne denne deltagelse, og hvad er det på kulturinstitutionerne, der stimulerer til, at det sker? Det afdækker en ny undersøgelse, der er gennemført i samarbejde mellem Skoletjenesten og DPU.

I denne film kan du høre Lise Sattrup og Lars Emmerik Damgaard Knudsen fortælle om baggrunden for undersøgelsen, og om hvilke tre faktorer der ifølge lærerne stimulerer til positiv deltagelse blandt eleverne. Lise og Lars giver også deres bud på, hvordan lærere og eksterne læringsmiljøer kan understøtte elevernes overraskende positive deltagelse.

Referencer

Referencer

TitelElevers overraskende positive deltagelse i eksterne læringsmiljøer
Grad af anerkendelseNational
Mediets navn/udløbSkoletjenesten - videnscenter for eksterne læringsmiljøer
MedietypeInternet
Varighed/længde/størrelse613 min
Land/OmrådeDanmark
Dato14/12/2022
BeskrivelseDet er velkendt, at nogle elever deltager overraskende positivt i undervisningen, når klasser besøger eksterne læringsmiljøer. Men hvad karakteriserer ifølge lærerne denne deltagelse, og hvad er det på kulturinstitutionerne, der stimulerer til, at det sker? Det afdækker en ny undersøgelse, der er gennemført i samarbejde mellem Skoletjenesten og DPU.

I denne film kan du høre Lise Sattrup og Lars Emmerik Damgaard Knudsen fortælle om baggrunden for undersøgelsen, og om hvilke tre faktorer der ifølge lærerne stimulerer til positiv deltagelse blandt eleverne. Lise og Lars giver også deres bud på, hvordan lærere og eksterne læringsmiljøer kan understøtte elevernes overraskende positive deltagelse.
Producer/forfatterSkoletjenesten - videnscenter for eksterne læringsmiljøer
URLhttps://www.skoletjenesten.dk/elevers-overraskende-positive-deltagelse-i-eksterne-laeringsmiljoeer
PersonerLars Emmerik Damgaard Knudsen, Lise Sattrup
Se relationer på Aarhus Universitet

ID: 296809494