Presse/medie
Under coronakrisen har digital læringsteknologi haft kronede dage på danske universiteter og videregående uddannelser, hvor de studerende er blevet budt på fjernundervisning af hensyn til folkesundheden. Digital læringsteknologi er dog ikke et nyt fænomen, men har stået højt på uddannelsesinstitutionernes strategiske dagsorden de seneste 10-15 år. Den nye forskningsoversigt i DPU og NCS’ e-bogsserie ’Pædagogisk indblik’ stiller skarpt på potentialer og barrierer i de digitale læringsteknologier ift. at fremme studerendes engagement og motivation på uddannelsen og giver en række konkrete anbefalinger til at arbejde med teknologi i praksis.
Carsten Henriksen
Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse
Titel | Digital læringsteknologi kan bane vejen for større engagement hos studerende på videregående uddannelser |
---|---|
Grad af anerkendelse | Lokal |
Mediets navn/udløb | Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse |
Medietype | Internet |
Land/Område | Danmark |
Dato | 28/06/2021 |
Beskrivelse | Under coronakrisen har digital læringsteknologi haft kronede dage på danske universiteter og videregående uddannelser, hvor de studerende er blevet budt på fjernundervisning af hensyn til folkesundheden. Digital læringsteknologi er dog ikke et nyt fænomen, men har stået højt på uddannelsesinstitutionernes strategiske dagsorden de seneste 10-15 år. Den nye forskningsoversigt i DPU og NCS’ e-bogsserie ’Pædagogisk indblik’ stiller skarpt på potentialer og barrierer i de digitale læringsteknologier ift. at fremme studerendes engagement og motivation på uddannelsen og giver en række konkrete anbefalinger til at arbejde med teknologi i praksis. |
Producer/forfatter | Carsten Henriksen |
URL | https://dpu.au.dk/om-dpu/nyheder/nyhed/artikel/digital-laeringsteknologi-kan-bane-vejen-for-stoerre-engagement-hos-studerende-paa-videregaaende-uddanne/ |
Personer | Mikkel Godsk |
ID: 219025163