Beskrivelse
Podcast, Fagbladet 3F
Emne
Hjemmeskole, svageste elever, dårlig kontakt til skolen/lærerne, mange forældre arvejder i frontlinjen, manglen de resourcer
Periode | 22 jan. 2021 |
---|
Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel De svageste elever bliver tabt på gulvet Grad af anerkendelse National Mediets navn/udløb Fagbladet 3F Medietype Andet Varighed/længde/størrelse 15 min. Land/Område Danmark Dato 22/01/2021 Beskrivelse Med udsigt til en lang nedlukning af folkeskolen frygter elevernes organisation, at lærerne lader de sårbare elever i stikken, fordi de ikke er gode nok til at møde dem online. Hør, hvordan det kan være med til at øge uligheden og sætte sig varige spor. Producer/forfatter Morten Olsen, Produktionsselskabet Ræv URL https://fagbladet3f.dk/artikel/de-svageste-elever-bliver-tabt-paa-gulvet Personer Karen Wistoft
Emneord
- Coronatid
- Hjemmeskole
- Svage elever
- Forældrepres
- Opmærksomhed
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Hjemmeskole presser børn og forældre
Presse/medie
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Presse/medie
-
De yngste elever har det sværest i hjemmeskolen
Presse/medie
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Presse/medie
-
Lærerne taber de sårbare elever på gulvet
Presse/medie
-
Publikation
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Hvad ved vi om de ca. 20 pct., som ikke har klaret sig godt med nødundervisning under coronakrisen? Hvad med trivsel og mental sundhed? Og hvad betyder elevernes alder?
Publikation: Udredning/notat › Faglig redegørelse
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Stort set alt i den pædagogiske hverdag i børnehaverne er Corona-påvirket
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Projekter
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Projekter: Projekt › Forskning
-
Social-emotional conditions for children during the reopening of kindergartens and schools after the Covid-19 lockdown
Projekter: Projekt › Forskning
-
Coronatrivsel under skolenedlukninger i Århus Kommune - elever og forældre i 4.-9. klasse
Projekter: Projekt › Forskning