Da læreruddannelsen blev offer for strategisk evidens

Presse/medie

12/03/2018

 

 

 

Uddannelses- og Forskningsministeriet har igangsat en evaluering af den nye læreruddannelse. To forskere fra DPU har undersøgt tidligere evalueringer og problematiserer, hvordan rapporterne opnår stor gennemslagskraft ved at anvende en stringent akademisk form og fremstå som evidens uden i praksis at leve op til akademiske standarder for vidensproduktion.

Referencer

  • Da læreruddannelsen blev offer for strategisk evidens

    Andreas Vappula Nilsson, 3

    Asterisk

Referencer

TitelDa læreruddannelsen blev offer for strategisk evidens
Grad af anerkendelseNational
Mediets navn/udløbAsterisk
MedietypeTryk
Varighed/længde/størrelse3
LandDanmark
Dato12/03/2018
BeskrivelseUddannelses- og Forskningsministeriet har igangsat en evaluering af den nye læreruddannelse. To forskere fra DPU har undersøgt tidligere evalueringer og problematiserer, hvordan rapporterne opnår stor gennemslagskraft ved at anvende en stringent akademisk form og fremstå som evidens uden i praksis at leve op til akademiske standarder for vidensproduktion.
Producer/forfatterAndreas Vappula Nilsson
PersonerJørn Bjerre, David Reimer
Se relationer på Aarhus Universitet

ID: 124052387