Beskrivelse
Corona-epidemien bobler, og meget peger på, at vi er blevet dårlige til at holde afstand og spritte af. Men hvorfor egentlig? Og hvordan får vi de gode vaner ind under huden igen? Det har adfærdsforsker Pelle Guldborg Hansen og professor i sundhedspædagogik Karen Wistoft to meget forskellige bud på.
Emne
Nudging, smitterisikoadfærd, bevidste valg, kritisk bevidsthed, læring, kompetenceudvikling
Periode | 19 aug. 2020 |
---|
Mediebidrag
1Mediebidrag
Titel Adfærdsforsker og professor: Derfor er vi blevet dårlige til at holde afstand og spritte af Grad af anerkendelse National Mediets navn/udløb Politiken Sundhed Medietype Internet Land/Område Danmark Dato 19/08/2020 Beskrivelse Corona-epidemien bobler, og meget peger på, at vi er blevet dårlige til at holde afstand og spritte af. Men hvorfor egentlig? Og hvordan får vi de gode vaner ind under huden igen? Det har adfærdsforsker Pelle Guldborg Hansen og professor i sundhedspædagogik Karen Wistoft to meget forskellige bud på. Producer/forfatter Christian Nobel URL https://politikensundhed.dk/nyheder/art7889799/Derfor-er-vi-blevet-d%C3%A5rlige-til-at-holde-afstand-og-spritte-af Personer Karen Wistoft
Emneord
- Corona
- Smitte
- Risikoadfærd
- Bevidsthed
- Handlinger
- Forebyggelse
- Kompetenceudvikling
- Læring
Relateret indhold
-
Publikation
-
Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Dogmemad til børn & sundhedspædagoger: en artikel om Ny Nordisk Nudging
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Ny nordisk nudging
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning
-
Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Lærerne har knoklet under krisen: Bettina Heltberg antager, at lærerne under corona-krisen har drukket øl og klippet hæk. Det er helt forkert
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Kommentar/debat/letter to the editor › Formidling
-
Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Avisartikel
-
Presse/medier
-
Skoler må ikke samle store elever i små grupper
Presse/medie
-
Elever på mellemtrinet i skolen
Presse/medie
-
Lærere mødes med elever
Presse/medie
-
Hvem skal vælge børnenes grupper?
Presse/medie
-
Smitte, børn og forældreansvar
Presse/medie
-
Nødhold for ældre elever
Presse/medie
-
Unge og COVID-19
Presse/medie
-
De ældste elever må ikke forsamles med lærere
Presse/medie
-
Unge er coronabevidste - dog ikke ved fester
Presse/medie
-
Projekter
-
Netværk for sundhedsfremme og sundhedspædagogik i SydDanmark
Projekter: Projekt › Forskning
-
Nødundervisning under corona-krisen. Et elev- og forældreperspektiv
Projekter: Projekt › Forskning
-
Evidensgrundlag for at fremme mental sundhed blandt skolebørn i Danmark.
Projekter: Projekt › Forskning
-
Kvalificering til sundhedspædagogisk værdirefleksion i Danmark og Grønland. Ph.d.-projekt.
Projekter: Projekt › Forskning