Beskrivelse
Projektet undersøger effekten af indsatsen ”Pædagogisk kvalitet i dagplejen (PKD)” i danske dagplejer for med børn mellem 0 og 2 år. Udgangspunktet for projektet er, at det er gennem nære sociale relationer og interaktioner, at barnets udvikling, trivsel og dannelse sker. Projektet har derfor særligt fokus på at udvikle arbejdet med omsorg, leg, læring og dannelse. Som professionel har man brug for faglige input og for at mødes med kolleger om ideer og erfaringer, og det er en centralt del af projektet at understøtte dette. Praksislæringsforløbet tager udgangspunkt i et aktionslæringsperspektiv. PKD gennemføres i et 2-årigt forløb med støtte fra TrygFonden. Oplægget bygger på foreløbige erfaringer med projektet. Oplægget holdes i samarbejde med Fredericia Kommune som har gjort erfaringer med at Implementere projektet 2020-2022.Periode | 31 maj 2022 |
---|---|
Begivenhedstitel | KL Dagtilbudskonference: Fokus på Kvalitet |
Begivenhedstype | Konference |
Placering | Odense, DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Børns udvikling
- Trivsel
- Dannele
- Leg
- Læring
- Omsorg
- Professionelle læringsfællesskaber
- praksisbaseret læring
- Sociale relationer
- Interaktioner
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Aktiviteter
-
EECERA 2022 Glasgow august 2022
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
-
Projekter
-
Pædagogisk kvalitet i dagtilbud med fokus på nære sociale relationer og interaktioner mellem barn og voksen
Projekter: Projekt › Forskning
-
Forskningsprojekt: Pædagogisk Kvalitet i Dagplejen
Projekter: Projekt › Forskning
-
Publikation
-
Learning in, and from, practice-based professional development in interventions in ECEC: a research agenda in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Bæredygtig kompetenceudvikling I dagtilbud
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Innovative approaches to continuous professional development in early childhood education and care: a European perspective
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Leder › peer review