Aarhus Universitets segl

PPRs konsultative rolle i skoleudvikling

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag og mundtlige bidrag

Se relationer på Aarhus Universitet

Lotte Hedegaard-Sørensen - Foredragsholder

  • Social- og specialpædagogik i et inkluderende perspektiv
  • Institut for Læring
  • Forskningsprogrammet i Special- og Socialpædagogik
Oplægget fokserer på PPR's rolle, som har udviklet sig fra et hovedfokus på udredning og henvisning  af individuelle elever til en mere konsultativ funktion. Den konsultative funktion lægger fokus på samarbejdet med den enkelte lærer om dennes kompetenceudvikling i praksis, på lærerteams om problemstillinger omkring klassen/gruppen, på skoleudvikling i forhold til den specialpædagogiske opgave. Oplægget diskuterer videnformer og problematiserer typer af viden, vidensformer og dermed konsulentbistand, som undlader at tage afsæt i den udlevede praksis i skolen.
7 sep. 2009

Begivenhed (Konference)

TitelPPRs konsultative rolle i skoleudvikling
Dato07/09/200907/09/2009
Land/OmrådeDanmark

ID: 201061