Beskrivelse
Pæsentaion af forskningsprojektet PKD, som undersøger hvordan styrket pædagogisk kvalitet i dagplejen med fokus på nære relationer og styrkende interaktioner mellem barn og voksen kan styrke alle dagplejebørns følelsesmæssige og sociale udvikling og sprog.Forskning viser, at tidlig indsats er det,som har allerstørst betydning for et barns chancer i livet. • PKD: Bygger på Abecedarian (Vygotsky) - tilgangen og principper om praksislæring.Indsatsen afprøvet og videreudviklet i to danske pilotprojekter i Randers og Fredericia. Derfor ved vi, atden er meningsfuld for danske dagplejere.
Periode | 28 apr. 2022 |
---|---|
Sted for afholdelse | FOA Fag og Arbejde, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Kvalitet
- pædagisk praksis
- børns trivlsel
- udvikling
- læring
- dannelse
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikation
-
Learning in, and from, practice-based professional development in interventions in ECEC: a research agenda in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Bæredygtig kompetenceudvikling I dagtilbud
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Forandringer af praksisser i dagtilbud: gennem ABCD
Publikation: Working paper/Preprint › Working paper › Forskning
-
Aktiviteter
-
EECERA 2022 Glasgow august 2022
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
-
Projekter
-
Pædagogisk kvalitet i dagtilbud med fokus på nære sociale relationer og interaktioner mellem barn og voksen
Projekter: Projekt › Forskning