Beskrivelse
Fyraftensseminar arrangeret af Madkulturen og Nationalt Center for Skoleforskning (NCS), DPU, AUPeriode | 8 maj 2019 |
---|---|
Begivenhedstype | Seminar |
Placering | Aarhus, DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Madkundskab
- Læseplan
- Undervisningsvejledning
- Kompetencemål
- Færdigheds- og vidensområder
- Valgfag
- Prøve
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Projekter
-
Kompetense for kvalitet i Mat og helse- videreutdanning for lærere
Projekter: Projekt › Andet
-
MIT kokkeri II
Projekter: Projekt › Forskning
-
Børn Smag Læring
Projekter: Projekt › Forskning
-
Madmæssig mangfoldighed i Madkundskab
Projekter: Projekt › Forskning
-
VILD MAD følgeforskning
Projekter: Projekt › Forskning
-
MADmovers II
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Udeskole og fagintegration
Projekter: Projekt › Forskning
-
Smag for Livet - med smagen som brobygger
Projekter: Projekt › Forskning
-
Akademi for Madkundskabsdidaktik
Projekter: Projekt › Forskning
-
Publikation
-
Mod en smagspædagogik: et kritisk litteraturreview om børn, smag og læring
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
-
Hvad er smag, og hvordan underviser man i og med smag?
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Fagintegration i skolehaver: hvordan lægges grundskolens matematik, natur- og sprogfag ud i skolehaver? Hvordan inddrages skolehaveundervisning i fagene?
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
-
Smagsdidaktisk reflektionsteori i faget madkundskab
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
-
Madkundskab
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kommentar/debat
-
Børnemad - når smag overhaler sundhed
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Bidrag til avis - Kronik
-
Seven dimensions of taste: taste in a sociological and educational perspective
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Smagens didaktik
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
-
Aktiviteter
-
Læringens paradokser
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Mad, Smag og Læring
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Akademi for Madkundskabsdidaktik
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Presse/medier
-
Madkultur gennem Madkundskab
Presse/medie
-
Skolehaver og Madkundskab
Presse/medie
-
Madkundskab skal øge fokus på madhåndværket
Presse/medie
-
Madkundskab og smag skal åbne skolen
Presse/medie
-
Madkundskab i skolen
Presse/medie