Beskrivelse
I en række lydspor om æstetiske, sanselige og dialogiske tilgange til undervisning, kan du få inspiration til, hvordan en sanselig og undersøgende undervisning med rum for elevdeltagelse kan praktiseres både i skolen og på et museum.I dette lydspor stiller vi det grundlæggende spørgsmål: Hvorfor er æstetiske og sanselige dimensioner vigtige i undervisning? Og vi sætter bl.a. fokus på de kropslige og skabende dimensioner i undervisningen.
I dette lydspor møder du lektor og åben skole-forsker Lars Emmerik Damgaard Knudsen fra DPU Aarhus Universitet, pædagogisk udviklingskonsulent i Skoletjenesten, Lise Sattrup og Nana Bernhardt, der er undervisnings- og udviklingsansvarlig på SMK - Statens Museum for Kunst.
Lydsporet er lavet af SMK Connect & Skoletjenesten - Videncenter for eksterne læringsmiljøer.
Periode | 19 aug. 2024 |
---|---|
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Æstetiske læreprocesser
- Museum
- Kunst, børn og unge, åben skole, huskunstner
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Nye rum for læring
Presse/medie
-
'Åben skole' forener praksis og faglighed
Presse/medie
-
Publikation
-
Teaching with tolerance: Students’ surprisingly positive participation in an out-of-school learning environment
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Æstetisk dannelse
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Stedsans: Elevdeltagelse i eksterne læringsmiljøer
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Det eksterne læringsrum
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
-
Out of the Museum Into the Art
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Overraskende positiv deltagelse i eksterne læringsmiljøer
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
-
Exemplary in teaching outside school: a case study of Open School in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review