Beskrivelse
Arbejdet med at løfte kvaliteten i dagtilbud og arbejde med virkningsfulde dagtilbud, der kan gøre en forskel for børn i udsatte positioner (og alle andre børn)Tager afsæt i:
Kerneopgaven- den styrkede Pædagogiske Læreplan.
Viden om Kvalitet generelt og specifikt ift børn i udsatte positioner
Viden om Kvalitet i dagtilbud i et perspektiv om ledelse, kompetence- og praksisudvikling.
Ny inspiration fra PKD – om muligheder i relation til kerneopgaven og viden fra forskning i kvalitet
Periode | 14 mar. 2022 |
---|---|
Sted for afholdelse | Aalborg kommune, Danmark |
Grad af anerkendelse | Lokal |
Emneord
- Kvalitetsindikatorer
- Proces kvalitet
- Dagtilbud
- Børn i udsatte positioner
- Praksislæring
- Organisatorisk læring
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikation
-
Social arv, ulighed og dagtilbuds betydning: – tænkt forfra
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Learning in, and from, practice-based professional development in interventions in ECEC: a research agenda in Denmark
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Projekter
-
Vidensbaseret indsats over for udsatte børn i dagtilbud - modelprogram (VIDA)
Projekter: Projekt › Forskning
-
Pædagogisk kvalitet i dagtilbud med fokus på nære sociale relationer og interaktioner mellem barn og voksen
Projekter: Projekt › Forskning
-
Value - værdsættelse af diversitet i dagtilbud
Projekter: Projekt › Forskning
-
Aktiviteter
-
Changing practices towards high quality ECEC through participatory continous professionals development (CPD)
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag