Beskrivelse
Besøg af journalist og forsker, leder af NaturePlay, Griffin Longley, Perth, Australien. Naturbørnehave på Fyn. Haver til Maver, Krogerup Avlsgård, Humlebæk. Fokus: Smag i skolehaveundervisning.Periode | 22 apr. 2019 → 26 apr. 2019 |
---|---|
Besøgsgrad | Master |
Grad af anerkendelse | International |
Emneord
- Børn
- Natur
- Skolehaver
- Udekøkken
- Udepædagogik
- Barnesyn
- Smag
Relateret indhold
-
Presse/medier
-
Haveforsøg får børn til at spise sundt
Presse/medie
-
Børn, naturoplevelser og læring
Presse/medie
-
Haver til Maver - et skolehaveprogram
Presse/medie
-
Haver til Maver udbredes
Presse/medie
-
Børn og natur
Presse/medie
-
Natursyn om børn i økologiske skolehaver
Presse/medie
-
Ingen forskning viser at børn mangler natur
Presse/medie
-
Skolehaver lærer børn at elske mad og hinanden
Presse/medie
-
Børns læring i skolehaver: Børn og havearbejde
Presse/medie
-
Børn og natur
Presse/medie
-
Haver til Maver
Presse/medie
-
Skolehaver styrker også traditionelle skolefag
Presse/medie
-
Publikation
-
Wellbeing in school gardens: the case of the Gardens for Bellies food and environmental education program
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
'Haver til Maver': et studie af engagement, skolehaver og naturformidling
Publikation: Bog/antologi/rapport › Rapport › Forskning
-
Trivsel i skolehaveprogrammet Haver til Maver
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Lyst til at lære: Evaluering af konceptet 'Haver til Maver'
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Fagintegration i skolehaver: hvordan lægges grundskolens matematik, natur- og sprogfag ud i skolehaver? Hvordan inddrages skolehaveundervisning i fagene?
Publikation: Bog/antologi/rapport › Rapport › Forskning
-
Naturen lærer ikke bare fra sig: (Tema: Naturpædagogik)
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Kommentar/debat/letter to the editor › Formidling
-
Investigating the effectiveness of subject-integrated school garden teaching
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Sundhed, miljø og natur - værdier i det pædagogiske arbejde
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
The desire to learn as a kind of love: gardening, cooking, and passion in outdoor education
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Skolehaver som pædagogisk arena for udvikling af identitet og sociale kompetencer: et review af forskningslitteratur
Publikation: Bog/antologi/rapport › Rapport › Forskning › peer review
-
Cultivating and Growing: a Litterature Review
Publikation: Bog/antologi/rapport › Rapport › Forskning
-
Outdoor Taste Education: Danish Perspectives on Potentials and Challenges for Taste Education in School Gardens and Outdoor Education
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Haver til maver: studie af udbredelse og effekter af kulinarisk skolehaveprogram
Publikation: Bog/antologi/rapport › Rapport › Forskning
-
Skolehaver, maddannelse og naturformidling: i "Jordens bedste klasseværelse"
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Aktiviteter
-
Pædagogik praksis og fagintegration i skolehaver
Aktivitet: Bedømmelse, ekstern undervisning og eksamen › Eksamination
-
Fagintegration og pædagogisk praksis i skolehaver: Efteruddannelse relateret til Haver til Maver programmet
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Haver til Maver: Et studie af engagement, skolehaver og naturformidling
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Børn Gror i Natur
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Fagintegration og pædagogisk praksis i skolehaver
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Haver til Maver: dedikerede undervisere og lyst til at lære!
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Forskning i skolehaver
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Haver til Maver forskningsrapport
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
-
Haver til Maver - et studie af engagement og kærlighed: Forskningsbaseret evaluering
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Outdoor Taste Education
Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Projekter
-
Haver til Maver. Udbredelse af et gastronomisk skolehaveprojekt
Projekter: Projekt › Forskning
-
Skolehaver som pædagogisk arena for udvikling af identitet og sociale kompetencer
Projekter: Projekt › Forskning
-
Haver til Maver
Projekter: Projekt › Forskning
-
Pædagogisk praksis og fagintegration i skolehaver
Projekter: Projekt › Forskning
-
'Haver til Maver'. Forskningsbasering og pædagogisk evaluering af eksisterende pædagogisk program.
Projekter: Projekt › Forskning
-
Udeskole og fagintegration
Projekter: Projekt › Forskning