Beskrivelse
Fokus på det sproglige – mindre frafald Af Per Lysgaard (studieleder for uddannelsen Electronic Design Engineer, AU Herning) og Ina Schmidt (lektiolog, Rådgivnings- og støttecentret, CUDiM, AU). Som undervisere klager vi ofte over de studerendes studiedeltagelse. Over kaffen går snakken om de studerende for hvem studiearbejdet ikke synes at fungere. Vi klager vores nød, hvorfor afleverer de ikke opgaverne, de burde læse mere, etc. Såvel undervisere som studieledere undrer sig over frafaldet. Med udgangspunkt i erfaringer med fokus på frafald på EDE-uddannelsen (Electric Design Engineer) belyses dysleksi – et over- og også ugleset handikap - hos studerende på videregående uddannelser. Hvad er dysleksi? Hvad er symptomerne på dysleksi hos studerende? Hvor udbredt er dysleksi på videregående uddannelser? Hvad kan man som underviser gøre med henblik på afhjælpning af de dyslektiske vanskeligheder? Det at imødekomme studerende med særlige behov har en særdeles positiv indflydelse på undervisningen. Konkrete erfaringer med opbygning af studiekompetencer hos de studerende fremlægges.Periode | 29 maj 2012 → 30 maj 2012 |
---|---|
Begivenhedstype | Konference |
Placering | Fredericia, DanmarkVis på kort |