Digitale distraktions- eller læringsunderstøttende dimsedutter

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag og mundtlige bidrag

Se relationer på Aarhus Universitet

Mathias Clasen - Foredragsholder

Meget tyder på at det klassiske forelæsningsformat er noget nær didaktisk håbløst. Man kan godt tale til (eller på) studerende i 45 minutter, men man skal ikke regne med at ret meget bliver hængende. Hvordan kan man bruge digitale værktøjer til at forøge træfsikkerheden i informationstransmissionen – eller endnu bedre, hvordan kan man bruge digitale værktøjer til at øge de studerendes kognitive engagement og aktive rolle i den konstruktive læringsproces? Og kan man inddrage de studerendes egne laptops, smartphones, tablets osv.?
9 maj 2014

Begivenhed (Workshop)

TiteleduDH
Dato09/05/201409/05/2014
AfholdelsesstedAarhus Universitet
ByAarhus
LandDanmark

ID: 77134971