Blackboard i et pædagogisk perspektiv

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerDeltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus

Se relationer på Aarhus Universitet

Karen Louise Møller - Deltager

Birthe Aagesen - Deltager

Rundt på AU anvender undervisere og deres studerende Blackboard på mange forskellige og spændende måder. Systemets værktøjer bidrager til at understøtte flere former for undervisning, eksempelvis Blended Learning, Flipped Classroom og Just in Time Teaching. Fælles for langt de fleste nye måder at anvende Black-board på er, at de giver mulighed for at kvalificere de studerendes out-of-class ak-tiviteter såvel som in-class aktiviteter, og endnu vigtigere sammenhængen mel-lem disse. Et fokus på kvaliteten af og sammenhængen mellem aktiviteterne kan forhåbentlig være med til at påvirke studieintensiteten i en positiv retning og øge motivationen for forberedelse, samt give aktiv deltagelse i undervisningen.
Arrangementet består af good practice-oplæg fra undervisere fra alle fakulteter samt en efterfølgende workshop. Under workshoppen skal vi arbejde med, hvor-dan vi bedst muligt udnytter Blackboard til at understøtte de visioner, vi har for fremtidens universitetsundervisning.
7 dec. 2016

Workshop

WorkshopBlackboard i et pædagogisk perspektiv
AfholdelsesstedAarhus Universitet
Periode07/12/201607/12/2016

    Emneord

  • Blackboard, Pædagogik, Best practice, Just in time, Blended learning, flipped classroom

ID: 139106309