Fire trin mod udbytterige studenteroplæg - hvordan præsentationer i undervisningen højner fagligheden og bliver en positiv oplevelse

Research output: Contribution to journal/Conference contribution in journal/Contribution to newspaperJournal articleCommunication

Studenteroplæg er en både meget anvendt og meget udskældt disciplin. I denne artikel foretages fire nedslag for at hjælpe undervisere med mere tydeligt at rammesætte studenteroplæg som læringsaktivitet. De fire nedslag er: 1) Længe før oplægget, hvor aktiviteten indlejres i faget; 2) lige før oplægget hvor underviseren låner lidt af sin troværdighed til den studerende, der skal holde oplæg; 3) under oplægget, hvor underviseren har fokus på aktiv lytning og 4) efter oplægget, hvor feedback på oplægget hjælper de studerende med at få et fagligt sprog. Artiklens fokus er at klæde undervisere på til at få en hensigtsmæssig praksis i forhold til studenteroplæg.
Original languageDanish
JournalDansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift
Volume11
Issue number20
Pages (from-to)122-129
Number of pages8
ISSN1901-5089
Publication statusPublished - 2016

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 98072433