Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Iscenesat læring på arbejdspladsen

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearch

  • Bruno Clematide, Denmark
  • Learning Lab Denmark
Arbejdspladsen som læringsmiljø, edited by Vibeke Andersen, Bruno Clematide & Steen Høyrup . Roskilde Universitetsforlag, Copenhagen, pages 35-52. 2004 Kort beskrivelse: Artiklen belyser muligheder og begrænsninger ved iscenesat læring ved at se på dens uformelle og formelle sider, ved at se på dens sammenhæng med udformningen af arbejdspladsens læringsrum og ved at se den i relationen mellem arbejdspladsernes produktions- og udviklingslogik. Abstract: Iscenesat læring på arbejdspladsen adskiller sig på den ene side fra den læring, der er knyttet til det daglige arbejde og som megen forskning i arbejdspladslæring handler om, og på den anden side fra den institutionaliserede læring, der foregår på uddannelsesinstitutioner. Artiklen belyser muligheder og begrænsninger ved iscenesat læring ved at se på dens uformelle og formelle sider, ved at se på dens sammenhæng med udformningen af arbejdspladsens læringsrum og ved at se den i relationen
Original languageDanish
Title of host publicationArbejdspladsen som læringsmiljø
PublisherRoskilde Universitetsforlag
Publication year2004
Publication statusPublished - 2004

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 11990