Branding Bernhardt i Smilets By: - om byplaner og historiens rolle i fremtidens Århus

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

  • History Department
Artiklen tager udgangspunkt i kåringen af tidligere borgmester Bernhardt Jensen til "Alletiders århusianer" i 2006. Nutidens vurdering af Bernhardt Jensens indsats for bybevaring og byudvikling ses herefter i sammenhæng med den aktuelle city branding, der fremhæver særlige egenskaber ved byen. Egenskaber, som Bernhardt Jensen i dag anses for at være en af hovedmændene bag. Der stilles spørgsmålstegn ved den aktuelle satsning på midtbyen som identitetsbærer i den moderne by, men der ændres ikke nævneværdigt ved vurderingen af Bernhardt Jensen.
Original languageDanish
Title of host publicationÅrhus i Verden
EditorsSøren Bitsch Christensen, Nina Koefoed
Number of pages20
Place of publicationÅrhus
PublisherUniversity of Aarhus
Publication year2006
Edition1.
Pages31-50
ISBN (print)87-7934-015-6
Publication statusPublished - 2006
SeriesFra bjerget til byen
Volume2.

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 2061108