Hvordan kan undervisere modvirke eksamensangst gennem deres måde at undervise på?

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterCommunication

Mange studerende bliver angste, når de skal til eksamen, og angsten forhindrer dem i at præstere optimalt. Angsten er et stort problem for disse studerende, og deres undervisere, vejledere, rådgivere, mentorer, eksaminatorer m.fl. spørger sig selv, hvad de kan gøre for at forstå og hjælpe de studerende med at håndtere angsten, så den holder op med at dominere eksamenslæsningen, processen med at skrive opgave eller den mundtlige eksamen.

Denne antologi har som mål at give forskellige bud på, hvorfor nogle studerende bliver eksamensangste, hvordan man kan forebygge eksamensangst, og hvordan man kan hjælpe studerende, som har udviklet et angstpræget forhold til eksamen. Budene kommer fra forfattere, som har forskellige faglige vinkler på eksamensangst. Vinklerne er fra ungdomsforskning, universitetspædagogik,
psykiatri, psykologi, retorik og coaching.
Original languageDanish
Title of host publicationEksamensangst : Et problem vi skal løse i fællesskab
EditorsHelle Hvas
Number of pages14
Place of publicationFrederiksberg
PublisherSamfundslitteratur
Publication year9 Sep 2015
Pages91-104
Chapter5
ISBN (print)9788759319284
ISBN (Electronic)9788759324097
Publication statusPublished - 9 Sep 2015

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 93739052