Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Lykkes peer-feedback altid? 4 perspektiver på et undervisningseksperiment på jura: Hvordan kan kursusevaluering informere projektet? -Demonstration af et udviklingsværktøj

Research output: Contribution to conferenceConference abstract for conferenceResearchpeer-review

Skriftlige øvelser indgår hyppigt i forbindelse med udviklingen af de studerendes metodiske færdigheder, men uden feedback er læring begrænset (Hattie & Timperley, 2007). Nyere forskning viser, at inddragelse af studerende i undervisningsaktiviteterne kan være en værdifuld ressource (Bovill, C., Cook-Sather, A., Felten, P., Millard, L., Moore-Cherry, N. 2016), der kan bidrage til løsningen af den ressourcemæssige udfordring det er, at få undervisere skal give feedback til mange studerende. Der er imidlertid også udfordringer forbundet med at lade de studerende bedømme opgaver, herunder om de faglige forudsætninger er tilstede (ibid. 2016). Denne undersøgelse blev motiveret af en interesse blandt undervisere for at afprøve en peer-feedback aktivitet, der havde til hensigt at give første semester studerende mulighed for at udvikle metodiske og selvregulerende færdigheder. Læringsaktiviteten gennemførtes flere gange hen over semesteret parallelt med den faglige progression i faget. Undervisningsforløbet blev evalueret via digital kursusevaluering ved udgangen af 2017.
Original languageDanish
Publication year18 May 2018
Publication statusPublished - 18 May 2018
EventDansk Universitetspædagogisk Netværks konference 2018: Fra data til beslutninger - Vingsted Hotel og Konferencecenter, Vingsted, Denmark
Duration: 17 May 201818 May 2018
http://dun-net.dk/aktiviteter/2018/dun-konferencen-2018/

Conference

ConferenceDansk Universitetspædagogisk Netværks konference 2018
LocationVingsted Hotel og Konferencecenter
CountryDenmark
CityVingsted
Period17/05/201818/05/2018
Internet address

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 127464006