Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Hvad er tidligt sprog: og hvad kunne det være?

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterEducation

  • Anders Skriver Jensen, Denmark
  • Department of Curriculum Research
Forfatteren argumenterer for at "early literacy" kan oversættes til "tidligt sprog"; særligt når der er tale om en helhedsorienteret tilgang med vægt på sprog som et alsidigt medie for kommunikation- og betydningsskabelse. Med inspiration fra Jerome Bruners kulturpsykologi diskuteres mulige praktisk-pædagogiske implikationer af en helhedsorienteret tilgang til sprogdimensionen i dagtilbuds- og indskolingspædagogik.
Original languageDanish
Title of host publicationKompendium til Tidligt sprog - early literacy i overgangen fra børnehave til skole
EditorsAnders Skriver Jensen, Ole Henrik Hansen, Stig Broström
Number of pages5
Place of publicationKøbenhavn
PublisherDanmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet
Publication year2009
Publication statusPublished - 2009

    Research areas

  • early childhood education, early literacy, transition, early literacies

See relations at Aarhus University Citationformats

Projects

ID: 196838