Cathrine Hasse

Kvantitative metoder i et kvalitativt projekt

Research output: Contribution to book/anthology/report/proceedingBook chapterResearchpeer-review

Forskningsprojekter finder nu ofte sted mellem aktører fra flere uddannelsesmiljøer med forskellige dagsordener, skiftende deltagere og nye metoder. Hvordan forvaltes denne komplekse arbejdsproces bedst?
Svarene gives ud fra et konkret projekt, Technucation, om lærere og sygeplejerskers teknologiske 'literacy'. Deltagerne - antologiens forfattere - diskuterer, hvordan ny viden blev udviklet til gavn for uddannelse og praksis i et kompliceret forløb med talrige fremgangsmåder.
Bogen giver indblik i et maskinrum, hvor forskere fra flere fagdiscipliner arbejder sammen om et fælles mål med ansatte i det offentlige. Typiske tværfaglige udfordringer belyses med nye perspektiver og viser vej for ethvert samarbejde, der kombinerer kvantitative tilgange med metoder som deltagerobservation, interviews, levende laboratorier og interventioner.
Original languageDanish
Title of host publicationForskningens maskinrum : typiske tværfaglige udfordringer
EditorsCathrine Hasse, Hanne Skov
Number of pages20
Place of publicationKøbenhavn
PublisherU Press
Publication year2017
Pages81-100
Chapter5
ISBN (print)978-87-93060-51-7
Publication statusPublished - 2017

See relations at Aarhus University Citationformats

ID: 108695822