Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Tydelige lærere og tydelige elever

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  • Institut for Læring
En ny rapport fra Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning peger på, at en lærer grundlæggende har brug for tre typer kompetencer for at fungere: Faglig kompetence, ledelseskompetence og relationskompetence. Faglig kompetence indebærer, at man ved, hvad man har med at gøre. Ledelseskompetence indebærer, at man ved, hvordan man kan gøre det - ikke mindst når undervisningen er differentieret. Relationskompetence indebærer, at man formår at vinde elevernes tillid til, at man kan gøre det. Sådan cirka da.
OriginalsprogDansk
TidsskriftFolkeskolen
Antal sider1
ISSN0015-5837
StatusUdgivet - 26 sep. 2008

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 192242