Salt og forbrugervalg: - En rapport om forbrugerens forhold til salt i maden

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

Dokumenter

Links

Linket til højre henviser til rapporten i trykt format til download.
Dokumentet over linket er selve leveringen til ministeriet med følgebrev.
Viden om forbrugernes holdning til og købsintention for saltreducerede fødevarer er central, i forhold til industriens udvikling af nye produkter og kommunikations indsatser. Denne rapport er baseret på resultaterne fra to undersøgelser; en web-baseret undersøgelse med 1030 deltagere og et butikseksperiment med 190 deltagere.
Undersøgelsen blev foretaget af MAPP Centret, hhv. i maj 2016 og i april – juni 2017, med det formål at undersøge forbrugeres accept af saltreducerede fødevarer og deres købsintention af disse. Dette blev undersøgt ved at måle forbrugerens viden om salt, anvendelse af salt, ønske om reduktion af salt og købsintention af saltreducerede fødevarer i en web-baseret undersøgelse. Efter den web-baserede undersøgelse, blev de samme mål undersøgt, men i et supermarked, hvor deltagerne blev inddelt i fire grupper for at undersøge effekten af priming og saltmærkning. Desuden blev der foretaget 15 kvalitative interviews, for at studere hvem og hvad der karakteriserer de deltagere i eksperimentet, som enten ender med ingen salt-reducerede produkter at købe eller som ender med at købe alle de salt-reducerede produkter.
OriginalsprogDansk
ForlagDCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug,
Vol/bind115
Antal sider58
ISBN (Trykt)978-87-93643-25-3,
StatusUdgivet - 31 jan. 2018
SerietitelDCA Rapport
Nummer115
ISSN2245-1684

Bibliografisk note

WorkZone Journal nr 2017-760-000214

    Forskningsområder

  • T0-2018

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 121435739