Rapport fra projektet ”At skrive sig til læsning”

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Dokumenter

  • Rapport

    Accepteret manuskript, 571 KB, PDF-dokument

    Nadia Labuz, Danmark
  • Jeppe Bundsgaard
  • Kjeld Kjertmann, Anders Skriver Jensen, Danmark
Projektet At skrive sig til læsning er et Videnkupon-projekt finansieret af Forsknings- og Innovationsstyrelsen og firmaet Jamus. Projektet havde til formål at bidrage til viden om og kvalificere udviklingen af en app til iPad, som har til formål at støtte børn i deres skrive- og læseudvikling.
Projektet bestod konkret i diskussioner og konsulentbistand under udviklingen af app'en, og i empiriske undersøgelser af den første brug af app'en i to herboende amerikanske børnefamilier.
Projektet resulterede i positiv evaluering af app'en og den praksis, der kan udvikle sig omkring brugen af den, og det resulterede i en række konkrete forslag til videreudvikling, samt i 10 principper for god brug af app'en.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagInstitut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet
Antal sider48
Rekvirerende organJamus
StatusUdgivet - maj 2012

    Forskningsområder

  • skriveindlæring, læse- og skrivepædagogik, iPad, it-didaktik, indkulturering, førskole, Læring, Sprog, Didaktik, Early childhood

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

Projekter

Download-statistik

Ingen data tilgængelig

ID: 45658122